  • 1. Data: 2005-02-18 20:41:32
    Temat: zus błędnie wliczony do KUP- czy korygować deklaracje miesięczne czy PIT roczny 2004?? pilne!!!
    Od: "wojtek" <j...@w...pl>

    Witam
    prowadzę kpir kasowo.
    problem mam taki iż omyłkowo w koszty w poszczególnych m-cach 2004 r.
    wliczyłam skladki zus za bieżący miesiąc a nie zapłacone za miesiąc
    poprzedni. Skutkiem tego w 4 m-cach (III, VI, IX, XII) skladki zaliczone sa
    w koszty w nieprawidłowej wysokości. W VI zaliczyłam za mało,a w
    pozostałych m-cach za dużo w koszty.
    Pytanie jak ten błąd teraz skorygować- czy korygować każdy m-c osobno? czy
    też skorygować zbiorczo w PIT rocznym??

  • 2. Data: 2005-02-18 23:39:02
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    Ja bym skorygowal w rocznym. Na to samo wyjdzie. A jak policzysz jakie bys
    zaplacila odsetki to ci grosze wyjda.

  • 3. Data: 2005-02-19 16:55:25
    Od: "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl>

    Rok 2004 już się skończył wobec tego masz ustawowy obowiązek rozliczenia się
    za ten rok do końca kwietnia 2005r. W poprzednim roku odprowadzane były
    zaliczki na podatek dochodowy a teraz rozliczysz cały rok podatkowy w którym
    skorygujesz wszystkie uchybienia i błędy powstałe w poszczególnych
    miesiącach.
    M.E.

  • 4. Data: 2005-02-19 20:07:16
    Od: "wojtek" <j...@w...pl>

    mi też się wydaje że to byoby dobre rozwiązanie, ale w 2003 miałem podobna
    sytuację- w grudniu dokonywalem korekty amortyzacji samochodu- błędnie był
    użyty współczynnik podwyższający *3.
    Wtedy bylem dowiedzieć się w US jak to rozwiązać i kazali mi składać korekty
    poszczególnych PIT miesięcznych wraz z odsetkami.
    Tylko to były większe kwoty. Teraz chodzi o róznice rzedu 26 zł niedopłaty w
    marcu, 12 pln w czerwcu i 8 pln w grudniu, a we wrześniu 22 pln nadpłaty.
    I daletego zastanwiam się czy jest sens bawić się w korekty miesieczne.