  • 1. Data: 2008-04-08 11:19:13
    Temat: zwolnienia podmiotowe w UPDoF
    Od: bokomaru <k...@b...pl>

    pomozecie w interpretacji?

    chodzi o art. 21 (zwolnienia przedmiotowe)
    43) dochody uzyskane z tytułu wynajmu pokoi gościnnych, w budynkach
    mieszkalnych położonych na terenach wiejskich w gospodarstwie rolnym,
    osobom przebywającym na wypoczynku oraz dochody uzyskane z tytułu
    wyżywienia tych osób, jeżeli liczba wynajmowanych pokoi nie przekracza 5,

    pytania mam takie:

    1. czy jesli wynajmuje caly domek o 2 izbach, to nie zmienia to
    możliwości zwolnienia?
    2. czy "gospodarstwo rolne" jest gdzieś zdefiniowane? czy wystarczy że
    jest domek na wsi a na działce coś uprawiam? jedyne, co znalazlem, to
    metna definicja w KC.
    3. czy w zwiazku z 1 i 2 lepiej wystapic do US o oficjalna interpretacje
    przedstawiajac stan faktyczny?
    4. czy zmienia sie cos, jesli korzystanie z owego domku jest wniesione
    do spolki jawnej?
    5. jak takie przychody ewidencjonowac? tzn. w KPiR ma ich nie byc a w
    rejestrze VAT tak?

    --
    bartek

  • 2. Data: 2008-04-09 07:20:53
    Temat: Re: zwolnienia podmiotowe w UPDoF
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 08 Apr 2008 13:19:13 +0200, bokomaru napisał(a):

    > 1. czy jesli wynajmuje caly domek o 2 izbach, to nie zmienia to
    > możliwości zwolnienia?

    Moim zdaniem domek to nie pokoje.

    > 2. czy "gospodarstwo rolne" jest gdzieś zdefiniowane? czy wystarczy że
    > jest domek na wsi a na działce coś uprawiam? jedyne, co znalazlem, to
    > metna definicja w KC.

    Jest jeszcze Ustawa o kształtowaniu ustroju rolnego, która wymaga minimum
    1 ha.

    > 3. czy w zwiazku z 1 i 2 lepiej wystapic do US o oficjalna interpretacje
    > przedstawiajac stan faktyczny?

    To zawsze się opłąca ale trwa długo.

    > 4. czy zmienia sie cos, jesli korzystanie z owego domku jest wniesione
    > do spolki jawnej?

    Nie wiem. Jeśli mam rację w p. 1 to nie zmienia nic ;). Jeśli się mylę co
    do 1 to obawiam się zmienia dużo.