  • 1. Data: 2008-03-16 16:24:45
    Temat: zwrot renty a podatek
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Witam,

    Pewnie cały post to takie sobie roztrząsanie (and. dithering ;), ale
    warto spytać.

    Dziewczyna dostawała rentę rodzinną przez zeszły rok, za którą był
    odprowadzany podatek. Z racji przekroczenia jakiegoś-tam progu zarobku
    musi w tym roku zwrócić ok. 1500 zł. Czy jest jakaś szansa na zwrot
    podatku od tej kwoty?
    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 2. Data: 2008-03-16 18:58:46
    Temat: Re: zwrot renty a podatek
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kocureq wrote:
> [...]
    > odprowadzany podatek. Z racji przekroczenia jakiegoś-tam progu zarobku
    > musi w tym roku zwrócić ok. 1500 zł. Czy jest jakaś szansa na zwrot

    tak. poz 19 w pit-0

  • 3. Data: 2008-03-16 23:57:28
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-03-16 19:58 witek pięknie wystukał/a:

    > tak. poz 19 w pit-0

    Co to jest ta poz.19? Bo nie mogę sprawdzić.

    --
    animka

  • 4. Data: 2008-03-17 08:14:13
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    witek pisze:
    > tak. poz 19 w pit-0

    Jestem mile zaskoczony. Dziękuję :)

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 5. Data: 2008-03-17 08:17:17
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kocureq" <a...@...stopce.pl> napisał w wiadomości

    > Jestem mile zaskoczony. Dziękuję :)

    Dlaczego?
    "Zwrot nienaleznie pobranych swiadczen" "od wiekow" byl zelazna pozycja na
    liscie ulg podatkowych.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2008-03-17 17:42:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SDD wrote:
    > U?ytkownik "Kocureq" <a...@...stopce.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Dlaczego?
    > "Zwrot nienaleznie pobranych swiadczen" "od wiekow" byl zelazna pozycja na
    > liscie ulg podatkowych.

    to nie jest ulga. To jest zwrot.

  • 7. Data: 2008-03-21 17:30:28
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    SDD pisze:
    > Dlaczego?

    Bo to całkiem logiczne, ergo prawdopodobieństwo występowania tego w
    czystej postaci - niewielkie.

    Wiem, trochę przesadzam ;)

    Inne pytanie - a za który rok należy to rozliczyć? Renta pobierana w
    2007, zwrot w 2008.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 8. Data: 2008-04-18 21:19:14
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Kocureq pisze:

    > Inne pytanie - a za który rok należy to rozliczyć? Renta pobierana w
    > 2007, zwrot w 2008.

    Przypomnę się z powyższym pytaniem, bo jest dość ważne...

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 9. Data: 2008-04-18 22:41:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Apr 2008, Kocureq wrote:

    > Przypomnę się z powyższym pytaniem, bo jest dość ważne...

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    Rozdział 6

    Podstawa obliczenia i wysokoœć podatku

    Art. 26
    1. Podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 3,
    art. 29-30c oraz art. 30e, stanowi dochód ustalony zgodnie z [...cięcie...]
    [...]
    5) dokonanych w roku podatkowym zwrotów nienależnie pobranych œwiadczeń,
    które uprzednio zwiększyły dochód podlegajšcy opodatkowaniu, w kwotach
    uwzględniajšcych pobrany podatek dochodowy, jeżeli zwroty te nie zostały
    potršcone przez płatnika,
    ---

    Taka jest zasada ogólna - za wyjątkiem przychodów z DG i ew. innych
    takich, wyrażnie wymienionych wyjątków, podatek liczy się "kasowo".
    Czyli był przychód (to nie musiały być pieniądze!) - dolicza się
    do przychodu w roku otrzymania.
    Był zwrot przychodu - odlicza się od przychodu w roku zwrotu.
    Była wpłata należności od której przysługuje odliczenie (ZUS!) - odlicza
    się w roku zapłaty (jak jest zaległość opłacona w następnym roku, odlicza
    się w tym następnym roku).
    Jest zwrot należności - dolicza się do przychodu i tyle.

    Swoją drogą, czasem potrafi to zadziałać na niekorzyść podatnika, dla
    przykładu kiedy w roku "obniżenia" nie ma przychodu albo w roku
    "podwyższenia" (przychodu) przekracza próg. Ale dura lex...

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-04-20 19:44:43
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > się w tym następnym roku).
    > Jest zwrot należności - dolicza się do przychodu i tyle.

    Dzięki za wykładnię. W którym Picie to odliczyć?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \