  • 1. Data: 2008-02-18 22:51:30
    Temat: zwrot za podroz zagraniczna
    Od: "CzeslawEm." <n...@h...homelinux.net>

    Potrzebuje porady od specjalistow lepszych ode mnie.

    Sytuacja:
    Prowadze dzialalnosc, KPiR, wystawiam pewnej firmie faktury.
    Ta firma wysyla mnie za granice. Nie chce kupic mi biletu na samolot
    bo nie jestem jej pracownikiem. Mam go kupic sam robiac sobie
    delegacje. Oni mi potem zwroca wydatki.

    Pytanie brzmi: W jaki sposob zwroca ?
    Wystawiam im fakture pod tytulem "zwrot wydatkow" ?
    A co z VAT-em ?
    Ja sam przeciez mam tylko diety.

    Jesli nie nalicze - potrzebuje kod z klasyfikacji towarow i uslug
    upowazniajacy mnie do tego, w dodatku mam
    sprzedaz zwolniona a to juz niezla zabawa na
    przyszlosc, rozliczanie proporcjonalne itd ...
    A w ogole to chyba zly pomysl.

    Nie znalazlem na necie idei, moze tutaj ...
    --

    czeslawAT[217dot96dot227dot156]

  • 2. Data: 2008-02-19 07:27:06
    Temat: Re: zwrot za podroz zagraniczna
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]
    > Ta firma wysyla mnie za granice. Nie chce kupic mi biletu na samolot
    > bo nie jestem jej pracownikiem. Mam go kupic sam robiac sobie

    Oczywiście nie piszesz najważniejszego: po co cie wysyłają.

    > Pytanie brzmi: W jaki sposob zwroca ?

    Wyatawisz im fakturę.

    > Wystawiam im fakture pod tytulem "zwrot wydatkow" ?

    W żadnym wypadku.

    > A co z VAT-em ?

    To co zwykle.

    > Ja sam przeciez mam tylko diety.

    Jeśli za granica masz świadczyć tej firmie jakieś usługi to po prostu
    wystawiasz fakturę za te usługi. Wpisując w polu wartość kwotę taką żeby
    ci pokryło poniesione koszty.

> [...]
    > upowazniajacy mnie do tego, w dodatku mam sprzedaz zwolniona a to juz
    > niezla zabawa na przyszlosc, rozliczanie proporcjonalne itd ... A w

    To nie jest pomysł ani dobry ani zły. Masz wybrać stawkę VAt zależnie od
    tego co będziesz robił za granicą. Ja nie wiem czy te czynnosci
    są zwolnione.

  • 3. Data: 2008-02-19 09:22:23
    Od: "CzeslawEm." <n...@h...homelinux.net>

    Dnia 19.02.2008 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał/a:

    > Oczywiście nie piszesz najważniejszego: po co cie wysyłają.

    1. Dzieki za odpowiedz.
    2. Wiedzialem ze jestem genialny.

    3.
    Wysylaja mnie na szkolenie wiec diety i noclegi odpadaja. Moge chyba
    mimo to wystawic diety na 25% dniowki. Glowny koszt to bilet
    samolotowy kupowany w kraju. (Musi sie zaliczac do kosztow delegacji,
    nie ?)

    Co w takim wypadku ?
    Refakturowanie ?
    -----

    czeslawAT[217dot96dot227dot156]

  • 4. Data: 2008-02-19 21:44:19
    Od: "Mart" <b...@g...pl>

    Użytkownik "CzeslawEm." <n...@h...homelinux.net> napisał w wiadomości

    > Wysylaja mnie na szkolenie wiec diety i noclegi odpadaja.

    Niby dlaczego diety odpadaja?
    Jedziesz na szkolenie ktore sluzy uzyskaniu przez Ciebie przychodu, wiec
    rozliczasz koszt samolotu jako koszt.
    Dodatkowo odliczasz od dochodu diety zagraniczne. Jakiej wysokosci to
    poszukaj sobie - to zalezy czy masz fakture za hotel, czy mieszkałeś np. u
    kolegi... Niemniej w kazdym przypadku w sporzadzonym "rozliczeniu
    delegacji/podrozy sluzbowej" wyliczasz diety i wrzucasz to w koszty.
    Fakture wystawisz im za uslugi jakie im swiadczysz a nie za szkolenie.
    Skoro do swiadczenia uslug potrzebowales odbyc szkolenie i poniosles koszt
    podrozy samolotem, to podnosisz cene za swiadczone im uslugi i wystawiasz
    fakture na wyzsza sumke.

    > Moge chyba
    > mimo to wystawic diety na 25% dniowki.

    Poszukaj sobie ile wynosza diety zagraniczne dla kraju, do ktorego sie
    udajesz, z noclegiem i bez noclegu, jakies niedawne rozporzadzenie min.
    fin. zaktualizowalo te stawki. Jesli bez noclegu to sprawa jest prosta.
    Jesli z noclegiem to - tu nie jestem pewny - mozliwe ze beda jakies niuanse?
    (w zakresie wyzywanie)
    Nie wiem zupelnie o co chodzi z tym "25% dniowki"? Co masz na mysli?

    > Glowny koszt to bilet
    > samolotowy kupowany w kraju. (Musi sie zaliczac do kosztow delegacji,
    > nie ?)

    Bilet bedzie normalnym kosztem. Najlepiej wez fakture i normalnie wpisz ja w
    koszty do KPiR jak kazda inna.
    Ale sam bilet tez moze byc faktura :)