  • 21. Data: 2021-06-10 22:31:15
    Temat: Re: Korekta faktury?
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam

    Dzięki za troszkę złośliwości. Mimo wszystko odpowiem.

    1. Wypada, aby klientowi na zgłoszenie COKOLWIEK odpowiedzieć.
    Poziom suportu jest w dużym stopniu wyznacznikiem jakości usług (zwłaszcza tego typu
    firmy).
    Współpracowałem z kilkoma dużymi serwerowniami i zawsze otrzymywałem odpowiedzi
    max po 2-3 dniach roboczych*
    Tu mamy pełną zlewkę polskiego oddziału. Być może za mało ludzi.

    Napisałem do EN suportu, zobaczymy czy również oleją.

    * oczywiście chodzi o pytania ogólne, a nie zgłaszanie awarii.

    2. Na przyjęcie korekty fv trzeba się świadomie zgodzić.
    Chyba, że uważasz, że każdy kontrahent może Tobie wysłać zwrot i ujemną fakturkę jako
    korektę usług sprzed 7 mc.
    Nie chodzi jaka to kwota, ale o pewne zasady.
    Kontrahent powinien uszanować, że się nie przyjmuje refundacji.
    Zwłaszcza, że jest to im na rękę i jeszcze mają czas ją anulować.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2021-06-11 08:20:12
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 10.06.2021 o 22:31, Adam pisze:
> [...]
    > max po 2-3 dniach roboczych*
    > Tu mamy pełną zlewkę polskiego oddziału. Być może za mało ludzi.

    Tu masz całkowitą rację. Powinni cokolwiek odpowiedzieć.

    Być może mają za mało ludzi, a być może mieli pożar w serwerowni i
    większe problemy do rozwiązania, niż się wykłócać z klientem klepać
    maile o całe okrągłe 13,52 zł brutto.

    Też byłbym szczęśliwy, gdyby taki klient zrezygnował z moich usług.

    > Napisałem do EN suportu, zobaczymy czy również oleją.
    >
    > * oczywiście chodzi o pytania ogólne, a nie zgłaszanie awarii.
    >
    > 2. Na przyjęcie korekty fv trzeba się świadomie zgodzić.

    Nie. Nie trzeba.

    https://www.podatki.biz/artykuly/mf-objasnia-zmiany-
    w-zakresie-korekt-%3Cem%3Ein-minus%3C-em%3E_4_47196.
    htm

    "Od 1 stycznia 2021 r. w odniesieniu do faktur korygujących
    zmniejszających podstawę opodatkowania VAT lub podatku należnego
    zrezygnowano z warunku uzyskania potwierdzenia ich otrzymania przez
    nabywcę towarów lub usługobiorcę, dla którego wystawiono fakturę. "

    "W związku z likwidacją warunku uzyskania potwierdzenia otrzymania
    faktur korygujących in minus przez nabywcę towarów lub usługobiorcę nie
    było zatem możliwe odroczenie obowiązku korekty podatku naliczonego do
    momentu otrzymania przez nabywcę tej faktury korygującej. Takie
    działanie mogłoby bowiem powodować celowe opóźnianie pomniejszenia kwoty
    podatku naliczonego (poprzez opóźnione doręczanie wystawionej faktury
    korygującej) przy jednoczesnym pozostawieniu możliwości pomniejszenia
    podatku należnego u sprzedawcy."

    > Chyba, że uważasz, że każdy kontrahent może Tobie wysłać zwrot i ujemną fakturkę
    jako korektę usług sprzed 7 mc.

    Jeżeli takie były warunki, np. w umowie, regulaminie usługi, to tak.

    > Nie chodzi jaka to kwota, ale o pewne zasady.
    > Kontrahent powinien uszanować, że się nie przyjmuje refundacji.
    > Zwłaszcza, że jest to im na rękę i jeszcze mają czas ją anulować.

    Jeżeli już te korekty zaksięgowali, i mają ich setki, albo tysiące
    (bladego pojęcia nie mam ile mają klientów), to robienie wyjątków dla
    kilku klientów, i to na kwotę całych okrągłych 13,52 zł brutto jest...
    hmmmm... nieekonomiczne.

    Jesteś ich stałym klientem? Do tej pory byłeś zadowolony z usługi?
    No to bądź człowiekiem i wykaż odrobinę empatii - firma miała wypadek, i
    to poważny, nie zrobili tego specjalnie, nie pogorszyli Ci dostępu do
    usługi specjalnie i złośliwie.

    To Ty jesteś wobec nich złośliwy, bo to Ty masz do nich pretensje, że
    nie potrafisz zaksięgować korekty. I teraz nękasz ich mailami o paczkę
    fajek.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 23. Data: 2021-06-11 08:45:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam

    > Tu masz całkowitą rację. Powinni cokolwiek odpowiedzieć.

    To chociaż tu się zgadamy ;)

> [...]
    > zrezygnowano z warunku uzyskania potwierdzenia ich otrzymania przez
    > nabywcę towarów lub usługobiorcę, dla którego wystawiono fakturę. "

    OK warunkiem jest
    "1. uzgodnienia warunków korekty z nabywcą towaru lub usługobiorcą;"

    I tu mam pewne wątpliwości.
    Choć masz rację od 1 stycznia trochę się zmieniło.

> [...]
    > (bladego pojęcia nie mam ile mają klientów), to robienie wyjątków dla
    > kilku klientów, i to na kwotę całych okrągłych 13,52 zł brutto jest...

    Wystarczyłoby napisać, że sorry już mamy zaksięgowane i nie możemy anulować.
    I to by wyjaśniło sprawę - a tak mamy pewną sytuację patową (bo jak zaksięguje, a oni
    anulują jednak to będzie wesoło).

    Ty ciągle podkreślasz kwotę, a to powinno mieć drugorzędne znaczenie.

    > To Ty jesteś wobec nich złośliwy, bo to Ty masz do nich pretensje, że
    > nie potrafisz zaksięgować korekty. I teraz nękasz ich mailami o paczkę
    > fajek.

    Ja mam pretensję o brak komunikacji i brak jasnego napisania jaka będzie procedura
    refundacji (faktura korygująca etc.).

    Pozdrawiam.

  • 24. Data: 2021-06-11 15:02:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-06-11 o 08:45, Adam pisze:

    > Ja mam pretensję o brak komunikacji i brak jasnego napisania jaka będzie procedura
    refundacji (faktura korygująca etc.).

    Jak to jest faktycznie dla Ciebie istotny parametr wyboru klienta,
    to zmień sobie na innego. A mają zapisane gdzieś, że na cokolwiek muszą
    odpowiadać i że złamali jakieś procedury?
    Może wpadło im do spamu. Odpowiadasz na każdego maila, który wpada
    do skrzynki?

  • 25. Data: 2021-06-11 15:28:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam

    Nie wiem za bardzo co to ma do istoty problemu ;)

    procedura refundacji (faktura korygująca etc.).
    > [..]
    > Może wpadło im do spamu. Odpowiadasz na każdego maila, który wpada
    > do skrzynki?

    Oni mają zaawansowany mechanizm zgłoszeń (ticketów), który śledzi czas odpowiedzi,
    satysfakcji klientów etc.
    To nie jest zwykły mail. Więc dostać wiadomość na pewno dostali. Zgłoszenie leży jako
    nierozwiązane (niezamknięte) w dodatku
    je zaktualizowałem.

    Tak, odpowiadam na każdy mail od klienta.

    Staram się też dokładnie opisywać, klientowi krok po kroku co ZOSTANIE zrobione,
    jakie ma opcje.
    Tak, aby był w pełni świadomy decyzji lub/i procedur.
    W 99,9% przypadków idę klientowi na rękę - bo "klient ma zawsze rację", czy wyda
    w firmie 500 czy 50 K PLN.

    Pozdrawiam.

    PS. Nie będę kontynuować tego wątku (chyba, że coś istotnego się wydarzy).
    Dzięki wszystkim za odpowiedzi na temat i nie na temat, czy też te uszczypliwe.

    Dla mnie wątek był bardzo pouczający - może się komuś przyda.

  • 26. Data: 2021-06-12 08:34:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-06-11 o 15:28, Adam pisze:

    > Nie wiem za bardzo co to ma do istoty problemu ;)

    A musi mieć coś? Świetny OT się zapowiadał w sprawie
    wyimaginowanego żądania.

> [...]
    jako nierozwiązane (niezamknięte) w dodatku
    > je zaktualizowałem.
    >
    > Tak, odpowiadam na każdy mail od klienta.

    Na każdy, który jest w zakresie działania.
    Twoje żądanie czy zapytanie byc może zostalo zakwalifikowane jako
    niestandardowe albo faktycznie potraktowali to jako spam, po pobieżnym
    przeczytaniu
    i nie wisi im żadne zgłoszenie ani nie psują się statystyki.
    W dużej skali jest to przypadek statystyczny.
    W dużych firmach produkcyjnych jak wysyłają zamówienie, to żądają często
    w ciągu 3 dni
    potwierdzenia przyjęcia zamówienia, żeby system sobie odhaczył, że dany
    temat
    się realizuje a jeśli w ciągu 3 dni nie wpłynie potwierdzenie, to
    zamówienie jest automatycznie anulowane i system czy ktoś tam sobie
    zamawia u kolejnego oferenta z listy ( a do tego pierwszego wysyłają
    info, że zgodnie z zasadami na stronie www,
    które przeczytał anulują i tyle). I zdarza się, że ludzie potrafią przegapić
    i jedno i drugie powiadomienie.
    Jeśli odbierasz to inaczej, to dokonaj wyboru.

> [...]
    > Tak, aby był w pełni świadomy decyzji lub/i procedur.
    > W 99,9% przypadków idę klientowi na rękę - bo "klient ma zawsze rację", czy wyda

    Rozumiem, że czujesz się zmarginalizowany,
    ale czasem warto spojrzeć z tamtej strony.

    > PS. Nie będę kontynuować tego wątku (chyba, że coś istotnego się wydarzy).
    > Dzięki wszystkim za odpowiedzi na temat i nie na temat, czy też te uszczypliwe.

    Co takiego istotnego może się wydarzyć?

  • 27. Data: 2021-06-15 16:07:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    Kontynuując ten przekomiczny wątek ;)

    > Co takiego istotnego może się wydarzyć?

    Suport po 13 (sic!) dniach odpisał, że "mogę zignorować rekompensatę".
    Jednocześnie mogę sobie te 13 pln wypłacić na konto bankowe.
    Przy okazji zamknął zgłoszenie, więc nie mogłem się do niego odnieść.

    Napisałem kolejnego ticketa, czy na pewno to anulowali (nadal mogę ściągnąć tę
    Fakturę korekcyjną)
    i czy to jest oficjalne stanowisko księgowości firmy.
    + stara śpiewka, że nie chcę tej kasy.

    Pewnie odpowiedzą po 20.06.

    I tak to jest z dużymi korporacjami ;)
    Tak narzekam... bo mam kłopot.

    Być może trzeba było się cieszyć i rozliczyć tę korektę od razu i mieć spokój.
    A tak kupę zmarnowanego czasu i nerwów
    I przy okazji Wam zabrałem dużo czasu - ale może mieliście ubaw.
    Sorki.

  • 28. Data: 2021-06-15 23:49:37
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Adam.
    On 15.06.2021 16:07 you wrote:

> [...]
    > =C5=9Bci=C4=85gn=C4=85=C4=87 t=C4=99 Faktur=C4=99 korekcyjn=C4=85) i
    > czy to jest oficjalne stanowisko ksi=C4=99gowo=C5=9Bci firmy. +
    > stara =C5=9Bpiewka, =C5=BCe nie chc=C4=99 tej kasy. Pewnie
    > odpowiedz=C4=85 po 20.06. I tak to jest z du=C5=BCymi korporacjami
    > ;) Tak narzekam... bo mam k=C5=82opot.=20 By=C4=87 mo=C5=BCe trzeba
    > by=C5=82o si=C4=99 cieszy=C4=87 i rozliczy=C4=87 = t=C4=99
    > korekt=C4=99 od razu i mie=C4=87 spok=C3=B3j. A tak kup=C4=99
    > zmarnowanego czasu i nerw=C3=B3w I przy okazji Wam zabra=C5=82em
    > du=C5=BCo czasu - ale mo=C5=BCe mieli=C5=9B= cie ubaw. Sorki.=20

    No I teraz jesteś w jeszcze większej dupie, bo nie wiesz czy teraz nie
    wystawią korekty do korekty.

    Albo czy anulowali korektę. Czy może jednak nie i musisz ją jednak
    zaksięgować.

    --
    Pete

  • 29. Data: 2021-06-16 00:13:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    > No I teraz jesteś w jeszcze większej dupie, bo nie wiesz czy teraz nie
    > wystawią korekty do korekty.

    Korekty do korekty raczej nie bo już by wystawili. Chyba, że poczekają do 30
    czerwca...
    żeby jeszcze bardziej skomplikować sprawę.

    > Albo czy anulowali korektę. Czy może jednak nie i musisz ją jednak
    > zaksięgować.

    Więc raczej albo anulowali korektę (i zostawili te środki na prepaid, co jest bardzo
    dziwne).
    Albo na odczepnego dostałem info od suportu, aby mogli zamknąć zgłoszenie (a korekta
    nadal jest aktualna).

    Dlatego zapytałem czy to jest oficjalne stanowisko księgowości firmy.
    Najlepiej by było uzyskać bezpośredni kontakt telefoniczny do ich księgowości.
    Bo jak to idzie przez kilku pośredników, to trwa 2 tygodnie i przekazane info może
    nie być dokładne.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2021-06-18 08:46:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam
    Miałem już nie zawracać głowy Wam tym wątkiem, ale sprawa nadal się ciągnie (a mnie
    szlag trafia).
    Kilka dni temu dostałem odpowiedź od suportu, że mogę "zignorować korektę" i
    jednocześnie (sic!) te nieszczęsne 13 PLN mogę wypłacić.
    Niestety póki co nie mam odpowiedzi czy to oznacza, że na pewno anulowali tę korektę.

    Na liście faktur w systemie OVH nie ma tej korekty, ale niestety nie pamiętam czy
    była (da się ją ściągnąć bezpośrednim linkiem z maila, który otrzymałem).
    Natomiast są środki dostępne na prepaid z opisem "YYYYY" (jest to numer faktury
    korygującej).
    Gdyby tę kasę zabrali to sprawa byłaby jasna, a tak jestem w kropce. Tak wiem to
    przez mój upór.

    Jak rozumiem mogę (teoretycznie):
    1, Zignorować korektę:
    a) jak anulowali lub jak się nikt nie doczepi (przez 6 lat ;) będzie OK
    b) jeśli nie anulowali
    W razie doczepienia, grozi zapłata grzywny/mandatu 280 PLN (+zaległe podatki i
    odsetki)?
    Bo "uszczupliłem" podatek PIT i VAT o kilka zł? Czy się da jakoś z tego wykręcić bo
    mogę udowodnić, że chciałem anulować
    tą nieszczęsną rekompensatę. I dostałem info z suportu o możliwości "zignorowania
    korekty".

    2. Zaksięgować tę korektę
    a) jak nie anulowali będzie ok
    b) jak jednak anulowali korektę, a ją zaksięguję i ktoś się doczepi. To jakie mogą
    być konsekwencje?
    Gorsze niż 1b?

    Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie merytoryczne odpowiedzi.