  • 11. Data: 2021-07-19 08:19:51
    Temat: Re: Korekta faktury księgowanie.
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2021-07-19 o 00:08, Adam pisze:
    > Dzięki.

    > To może lepiej zaksięgować to na 1 czerwca, a nie na 30 czerwca?

    Albo 2. czerwca.

    > No, ale nikt się nie doczepi, że "data wpływu" jest "niedokładna"?

    To jest data, kiedy dokument do ciebie dotarł. A na to ma (nomen omen)
    wpływ wiele czynników.

    > Bo zdaje się, że ta data w JPKa jest uwzględniana.

    Jest, bo na jej podstawie ustalana jest data zobowiązania podatkowego

    > Datę zdarzenia gosp. zostawić 31 maja? (Tak jak data dokumentu)

    Oczywiście

    > Jutro przetestuję.

    Powodzenia

    --
    Pete

  • 12. Data: 2021-07-19 09:30:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    > Albo 2. czerwca.

    Przetestowałem i z datą księgowania i datą wpływu 1.06 wchodzi OK.

    > To jest data, kiedy dokument do ciebie dotarł. A na to ma (nomen omen)
    > wpływ wiele czynników.

    Tak tylko dokument wysłany mailem 31 maja o 20.40 no ale czy ktoś powiedział,
    że w dokumentach musimy stosować CET? ;)

    BTW jest gdzieś w ustawach info o strefie czasowej?

    Najgorzej, że już 31 maja odesłałem maila z pytaniem co to jest za ujemna
    faktura i że ja nic nie zamawiałem ;)

    Dzięki.

  • 13. Data: 2021-07-19 13:45:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    Dostałem od nich odpowiedź:
    "
    Uprzejmie informuję, że korekta została anulowana po naszej stronie. Wkrótce
    otrzymacie Państwo dokument korygujący.
    Przepraszamy za wydłużony czas realizacji Państwa zgłoszenia.
    "
    Raczej z tego wynika, że nie została całkowicie "usunięta z rejestru" (o co prosiłem.
    Bo by nie generowali nowej korekty).
    Czyli w papierach / JPK u nich jest nadal.

    Aby to załatwić to muszę zaksięgować tę pierwszą korektę i tę co dopiero dostanę.

    Pozdrawiam.

  • 14. Data: 2021-07-20 08:10:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2021-07-19 o 13:45, Adam pisze:
> [...]
    prosiłem. Bo by nie generowali nowej korekty).
    > Czyli w papierach / JPK u nich jest nadal.

    Nie wyobrażam sobie skasowania dokumentu, który został już komuś
    wysłany. Trafił do obiegu i już 'po ptokach'.

    > Aby to załatwić to muszę zaksięgować tę pierwszą korektę i tę co dopiero dostanę.

    Jaha.

    --
    Pete

  • 15. Data: 2021-07-20 09:50:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam

    > Nie wyobrażam sobie skasowania dokumentu, który został już komuś
    > wysłany. Trafił do obiegu i już 'po ptokach'.

    No teraz tak, ale jakby 2.06 skasowali (zostawili u siebie w dokumentacji, ale z
    adnotacją anulowane
    i nie księgowali i uwzględniali w JPK) jako błędnie wystawiony/wygenerowany to IMHO
    mogłoby być OK.

    OK to wrzucam z datą wpływu 1.06 (aby program nie protestował).
    A tą korektę anulującą poprzednią korektę (mam nadzieję, że tym razem przyślą na
    13,52 PLN, aby
    się wyzerowały - a nie kolejny minus ;)) zaksięguję w miesiącu kiedy to przyjdzie.

    I cała ta idiotyczna sprawa się zakończy.

    Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

  • 16. Data: 2021-07-23 10:17:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    Właśnie przyszła pocztą korekta do korekty
    Faktura VAT korekta nr xx/07/21
    z datą wystawienia 2.07.2021.

    3 tygodnie wysyłali (plus 2 błędy w adresie więc może dlatego tyle szło) ;)

    W postaci takiej tabelki.
    przyczyna korekty: pomyłka
    Dotyczy FV korygującej XXXX z 31.05.2021

    Nazwa towaru
    JEST
    VPS -10,99 netto, -2,53 VAT i -13,52 z podatkiem

    Winno być
    10,99 2,53, 13,52

    Jak rozumiem, że teraz te +13,52 mam zaksięgować w lipcu jako normalną fakturę
    xx/07/21
    w pozostałe wydatki?
    z opisem FV korekta do korekty XXXX z 31.05.2021

    Dzięki temu te dwie korekty się zniosą.

    PS mam obowiązek odesłać im to pocztą (są dwa egzemplarze) czy mogę wysłać skan?