    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ciąg dalszy o podatkach
    Date: Mon, 21 Jun 2021 09:02:15 +0200

    W dniu 20.06.2021 o 19:41, cef pisze:

    > Myślisz, że tego nie robią?

    Myślę, że robi to zdecydowana mniejszość. W sensie, że przed każdym
    zakupem byle pierda porównuje ceny w zł z cenami w euro.
    Sam tego nie robię. Czasami z ciekawości.
    Gdybym mieszkał blisko granicy pewnie robiłbym to częściej.

    > Że nie mają świadomości, że coś tam w ościennych krajach
    > jest tańsze niż u nas?

    Mają coraz większą. Ludzie więcej teraz jeżdżą na urlopy za granicę niż
    kiedyś.
    Stąd coraz większe wkurwienie.

    Sądzę, że nadal pokutuje myślenie w stylu "jadę na wakacje, to nie ma co
    porównywać, nie po to jadę na urlop żeby oszczędzać" itd.
    Ale jakby w PL wystawiali paragony w Euro za piwo, kawę, pizzę itd. - w
    takich codziennych drobiazgach - i te ceny by pamiętali właśnie w Euro,
    to świadomość podobnych cen byłaby większa. I świadomość kilka razy
    mniejszych zarobków też by się wyostrzyła.

    Z ciekawości zajrzałem do lidla.
    Przykłady wybrane losowo.

    https://www.lidl-sklep.pl/p/parkside-akumulatorowy-k
    lucz-udarowy-passk-20-li-a1-20-v-z-akumulatorem-i-la
    dowarka/p100320485

    https://www.lidl.de/de/parkside-akku-drehschlagschra
    uber-passk-20-li-a1-mit-akku-und-ladegeraet/p370296

    Cena PL: 349,00 zł = 77,55 Euro (teraz jest w promocji, ale porównuję
    ceny normalne)
    Cena DE: 89,99 Euro

    https://www.lidl-sklep.pl/p/parkside-akumulator-lito
    wo-jonowy-20-v-4-ah/p100325834