    From: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy składkę zdrowotną można nadpłacać?
    Date: Sun, 28 Nov 2021 12:43:10 +0100

    Jureq w
    <news:snuesu$mos$1@news.icm.edu.pl>:

    > Odliczyć można zapłaconą składkę należną.

    Fakt niezaprzeczalny :)

    > Dotychczas US nie kwestionował składdki za grudzień płaconej w grudniu.

    Hmmm, Tobie, mnie, Ziutkowi... Ale ogólnie to bym ręki pod topór nie wsadzał

    > Choć tak naprawdę niektórzy twierdzą, że staje się ona należna dopiero 1 stycznia.

    Niektórzy twierdzą, że w z datą złożenia deklaracji... :P

    Od prawie XX lat *składałem specjalnie deklarację za grudzień w grudniu*
    choć nie musiałem żadnej składać, bo sobie ZUS generował sam i płaciłem w
    grudniu.
    Ze trzy razy mnie zapraszali do US na wyjaśnienia dlaczego im system
    pokazuje inaczej ze składkami UZ niż w moim zeznaniu rocznym i za każdą razą
    było dokładnie to, że ja odliczałem składki za 12 miesięcy ale z
    przesunięciem w grudniu.

    Co będzie, gdy ktoś zechce 13 składek odliczyć to nie prorokuję, ale raczej
    będzie miał pod górkę -- czy to warte tych 200PLN, wątpię...

    --
    'Tom N'