eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiInfo, GP: Specjalne konto bankowe nie będzie już obowiązkowe › Re: Info, GP: Specjalne konto bankowe nie będzie już obowiązkowe
    From: "Cavallino" <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Info, GP: Specjalne konto bankowe nie będzie już obowiązkowe
    Date: Sat, 8 Mar 2008 12:16:09 +0100

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0803081010080.520@athlon64...
    > Tia...
    >
    > http://www.gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=2170
    .218.0.39.9.1.0.1.htm
    > ...cytat:
    > "Ministerstwo Finansów wyraziło już zgodę na likwidację obowiązku
    > prowadzenia firmowego konta przez małych przedsiębiorców"
    >
    > http://mojafirma.infor.pl/raport-dnia/70962,Specjaln
    e-konto-bankowe-nie-bedzie-juz-obowiazkowe.html
    > "Projekty ustaw zawarte w tzw. pakiecie Szejnfelda zakładajš m.in.
    > zniesienie obowišzku otwierania konta rozliczeniowego przez osoby
    > rozpoczynajšce działalnoœć gospodarczš"
    >
    > Napierw pytanie, czego to ja nie wiem?
    > OD KIEDY to do rozliczeń z ZUS WŁASNYCH podatków (których to płatnikiem
    > jest się "osobiście"!) i własnego ZUS (jak poprzednio) ktoś potrzebuje
    > "konta firmowego"?

    To nie chodzi o konto "do rozliczeń" tylko o obowiązek posiadania konta.
    Spróbuj nie wpisać konta na nip-3 prowadząc działalność, szybko zobaczysz że
    będzie się tego od Ciebie żądać.

    Jak dla mnie to dobry krok - jak ktoś konta nie potrzebuje, to po co go
    zmuszać do jego posiadania i marnowania kasy na opłaty (tak, wiem że są
    konta darmowe).