eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiInfo, GP: Specjalne konto bankowe nie będzie już obowiązkowe › Re: Info, GP: Specjalne konto bankowe nie będzie już obowiązkowe
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Info, GP: Specjalne konto bankowe nie będzie już obowiązkowe
    Date: Sat, 8 Mar 2008 13:08:22 +0100

    On Sat, 8 Mar 2008, Cavallino wrote:

    > To nie chodzi o konto "do rozliczeń" tylko o obowiązek posiadania konta.
    > Spróbuj nie wpisać konta na nip-3 prowadząc działalność, szybko zobaczysz że
    > będzie się tego od Ciebie żądać.

    ...i pieczątki, tak? ;)
    Z ciekawości: na jakiej podstawie?
    Sam zakładałem DG bez konta bankowego, konto założyłem bo przyjmuję
    płatności od firm przelewem, więc jest "związane z DG".
    Nie widzę podstaw do takiego żądania, jeślibym bezgotówkowo rozliczał
    jedynie *własne* podatki i ZUS...

    > Jak dla mnie to dobry krok - jak ktoś konta nie potrzebuje, to po co go
    > zmuszać do jego posiadania

    Kiedy ja się czepiam tego, że w dzisiejszym stanie prawnym, jak ktoś
    konta nie potrzebuje, to tak właśnie jest! A rozwiazaniem jest "wojskowe
    ukaranie" jakiegoś urzędnika ("zostajecie przykładnie ukarani dwoma
    tygodniami urlopu" ;) za nadużycie uprawnień i nagłośnienie sprawy
    w publikatorach.
    Bez fanfaronady ze "znoszeniem obowiązku".
    Którego o ile wiem wcale nie ma!

    W Polsce należy po prostu raz i dobrze wyplenić w końcu "prawo
    powielaczowe", a nie walczyć z nim wprowadzaniem kolejnych zbędnych
    przepisów!
    Przepis który jest niezbędny, to przepis ustanawiający *bezwzględne*
    odszkodowanie dla obywatela/podatnika/mieszkańca, od którego zażądano
    zbędnej czynności :P, odszkodowanie może być drobne :D, ale mechanizm
    IMO zadziała.

    > i marnowania kasy na opłaty (tak, wiem że są konta
    > darmowe).

    Chyba nie ma, albo za prowadzenie, albo za przelewy trzeba płacić :)
    Jest jakiś wyjątek?
    BTW: opłaty za przelewy ZUS/podatkowe bywają wyższe na kontach
    osobistych, albo bywają darmowa na kontach DG za ktore się płaci,
    może o to Ci chodziło?
    Znaczy że *i tak* opłaci się jednemu z drugim założyć np. konto
    DG w mBanku, żeby mieć tańsze przelewy :)

    pzdr, Gotfryd