  • Data: 2022-01-04 19:53:56
    Temat: Re: Zasady wyceny produkcji w toku
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-01-04 o 11:20, J.F pisze:

    > No ale to zlom, czy cenny polprodukt?

    To produkcja w toku o niskiej wartości.

    > Tak czy inaczej - US nie bedzie lubil mnozenia kosztow i zanizania
    > zyskow.
    > Material kosztuje np 1000zl, ciecie 200zl, spawanie 300, malowanie
    > 300, gotowy produkt sprzedajesz miedzy 2000 a 3000 - to sie US nie
    > spodoba, ze sobie w koszta wrzucisz 1200zl, a w przychody nic :-)

    Nie komplikuj. Masz płaskownik i tylko go tniesz, to dołożyłeś do materiału
    200zł cięcia i otrzymałeś nie coś o wartości 1200zł tylko góra 250zł.
    Z resztą roboty "czekasz" do stycznia i wtedy zacznie nabierać wartości :-).
    US albo uznał, że szkoda czasu albo nie był w stanie obalić takiej
    metody wyliczania.
    (chodziło o kwoty rzędu 3000zł w zakupie w grudniu)

    > KPiR to inna rozmowa - nie wiem czy tu masz w ogole "produkcje w
    > toku".

    Poczytaj rozporządzenie w sprawie prowadzenia KPiR.

    > W styczniu kupisz kolejne materialy i podatek zaplacisz dopiero za 14
    > miesiecy :-)

    Zachowując jakąś ciągłość produkcji to tak będzie,
    ale formalnie tu musisz coś odjąć a tam dodac, żeby było zgodnie z
    przepisami.

    > To nie sa srodki trwale, bo mowie o budynku wielomieszkaniowym na
    > sprzedaz.

    Sygnalizowałem tylko, że piszesz o czymś o czym nie masz pojęcia.