    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Zasady wyceny produkcji w toku
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    <61d9b497$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 11 Jan 2022 18:32:13 +0100

    On Sat, 8 Jan 2022 16:58:16 +0100, cef wrote:
> [...]
    pl...

    > To zależy czego potrzebujesz.
    > Można równie dobrze argumentować w kierunku Twojego
    > rozumowania. Jak mi na koniec roku będzie potrzebna
    > duża wartość remanentu, to będę wyceniał inaczej.

    A przeciez masz podane - produkcje w toku wyceniamy wedlug kosztu
    wytworzenia.
    No dobra, ale to w zasadach rachunkowosci, nie KPiR.

    > Nie ma się do czego u mnie przyczepić.

    Eee tam - po prostu na czepliwą kontrole nie trafiles :-)

    > Pisałem już, że przyszli w innej sprawie,
    > a sprawa sposobu wyceny produkcji w toku wynikła
    > w rozmowie i luźno dyskutowaliśmy na ten temat -
    > coś jak teraz z Tobą. Kluczem do zrozumienia była próba
    > sprzedaży po cenie rynkowej tego, co powstało w początkowm etapie produkcji
    > I to ich zatkało. Po czym oni zabrali kwity i mogli sobie
    > normalnie sprawdzić co się stało, że zakupiłem w grudniu za 10tys materiału
    > nic nie sprzedałem a w remanencie raptem 2tys.

    Mogli, ale im sie nie chcialo.
    Albo zapomnieli o rozmowie. Albo sprawdzali "inna sprawe".
    Albo mieli przykazane "nie wk* płatnika" ...

    > Produkcja jednostkowa/usługowa to jest trochę coś innego niż Twoje
    > wyobrażenie
    > oparte o realizowanie jakiejś serii czy planu.

    No to wykaz w inwentaryzacji jako ścinki różne, a nie produkcja w toku
    :-)

    Ale może sie mylę, i w KPiR jest wieksza swoboda, i nie trzeba sie
    modlić, aby się nie czepiali :-)

    J.