  • 1. Data: 2022-05-19 15:30:00
    Temat: Zwrot podatku z rozliczenia PIT
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Strona internetowa e-Urząd Skarbowy na podatki.gov.pl tych, co się
    zalogowali na konto, by złożyć zeznanie podatkowe za ubiegły rok,
    informowała, że zwrot nadpłaconego podatku będzie dokonany w ciągu 7 dni
    od złożenia zeznania. Dodałem do zeznania numer konta, na który
    oczekiwałbym zwrotu, bo wcześniej, nie dało się tego zrobić przez
    Internet - trzeba było iść do urzędu i na odpowiednim formularzu
    zgłaszać numer konta do rozliczeń podatkowych.

    Strona epit.podatki.gov.pl po zalogowaniu pokazuje przy PIT-cie za
    ubiegły rok kwotę nadpłaty, ale strona ogólna zobowiązań finansowych
    urzadskarbowy.gov.pl w sekcji "zwroty podatków" nic nie pokazuje.

    2/3 maja za pasem a zwrotu ani widu, ani słychu. Ktoś w ogóle dostał już
    zwrot za PIT złożony elektronicznie?

    K.

  • 2. Data: 2022-05-19 15:38:30
    Temat: Re: Zwrot podatku z rozliczenia PIT
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Krystek,

    Thursday, May 19, 2022, 3:30:00 PM, you wrote:

    > Strona internetowa e-Urząd Skarbowy na podatki.gov.pl tych, co się
    > zalogowali na konto, by złożyć zeznanie podatkowe za ubiegły rok,

    [...]

    > 2/3 maja za pasem a zwrotu ani widu, ani słychu. Ktoś w ogóle dostał już
    > zwrot za PIT złożony elektronicznie?

    Składałem elektronicznie z programu PITy 2021 (używam programu PITy od
    kiedy powstał) 30 kwietnia, zwrot dostałem przedwczoraj - 17 maja.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2022-05-19 15:52:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-05-19 o 15:30, Krystek pisze:
> [...]
    > zalogowali na konto, by złożyć zeznanie podatkowe za ubiegły rok,
    > informowała, że zwrot nadpłaconego podatku będzie dokonany w ciągu 7 dni

    Dotychczas dostawałem chyba gdzieś na koniec czerwca albo w lipcu.
    Ciekawe czy kiedyś będzie tak, że rano wysyłasz PIT, a wieczorem zwrot
    na koncie.

    > 2/3 maja za pasem a zwrotu ani widu, ani słychu. Ktoś w ogóle dostał już
    > zwrot za PIT złożony elektronicznie?

    PITy wysyłałem elektronicznie 29 kwietnia. Na dwa z których są zwroty
    jeden przyszedł 13 maja, a drugi jeszcze nie przyszedł.
    P.G.

  • 4. Data: 2022-05-19 17:00:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2022-05-19 o 15:52, Piotr Gałka pisze:

    > Dotychczas dostawałem chyba gdzieś na koniec czerwca albo w lipcu.
    > Ciekawe czy kiedyś będzie tak, że rano wysyłasz PIT, a wieczorem zwrot
    > na koncie.

    Pomarzyć zawsze można. Może dożyjemy.

    > PITy wysyłałem elektronicznie 29 kwietnia. Na dwa z których są zwroty
    > jeden przyszedł 13 maja, a drugi jeszcze nie przyszedł.

    Czyli pewnie zależy od lokalnego US, do którego składane było zeznanie.
    Bo bo obstawiam, że jakaś pani Halinka musi zatwiredzić zwrot, a potem
    przesłać numer konta do wypłat z kwotą do systemu i temu to tak długo trwa.

    K.

  • 5. Data: 2022-05-19 18:28:39
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Złożone 12 kwietnia, zwrot 11 maja.

    MJ

  • 6. Data: 2022-05-19 21:07:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-05-19 o 17:00, Krystek pisze:

    > Czyli pewnie zależy od lokalnego US, do którego składane było zeznanie.
    > Bo bo obstawiam, że jakaś pani Halinka musi zatwiredzić zwrot, a potem
    > przesłać numer konta do wypłat z kwotą do systemu i temu to tak długo trwa.

    A jesteś pewny, że tryb dodania numeru konta przy zeznaniu
    będzie prawidłowy?
    Nie ma tam czasem jakiegoś innego dokumentu/formularza /trybu do tego?

  • 7. Data: 2022-05-20 11:43:55
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Piotr Gałka pisze:

    > Ciekawe czy kiedyś będzie tak, że rano wysyłasz PIT, a wieczorem zwrot
    > na koncie.

    PIT złożony 2.05 wieczorem - zwrot na koncie 4.05 (3.05 był "wolny").
    Zaznaczona (zgodnie z prawdą) KDR.

  • 8. Data: 2022-05-24 18:55:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2022-05-19 o 21:07, cef pisze:

    > A jesteś pewny, że tryb dodania numeru konta przy zeznaniu
    > będzie prawidłowy?
    > Nie ma tam czasem jakiegoś innego dokumentu/formularza /trybu do tego?

    Hej, cef, masz rację. Dodanie w składanym zeznaniu podatkowym numeru
    konta do zwrotu nadpłaty podatku niestety nie powoduje, że zwrot
    przyjdzie na to konto. W poniedziałek Pan Listonosz przyniósł zwrot
    podatku w postaci fizycznych środków płatniczych wydawanych przez NBP.

    Poczta Polska pobrała za doręczenie 9,50 zł, co jest wyszczególnione na
    koncie na stronie e-Urzędu Skarbowego.

    Trzeba złożyć formularz ZAP-3 (na szczęście teraz można już to zrobić w
    formie elektronicznej przez e-Urząd), by zaktualizować dane kontaktowe i
    podać numer konta (jeśli ktoś chce) do otrzymywania zwrotów z US.

    K.

  • 9. Data: 2022-05-24 19:05:55
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

> [...]
    > przesłać numer konta do wypłat z kwotą do systemu i temu to tak długo trwa.

    Dodam, że na zwrot nadpłat kwot z PIT-ów złożonych elektronicznie US ma
    45 dni, a złożonych w formie papierowej - 90 dni, więc te 7 dni
    reklamowane podczas elektronicznego składania zeznania to jedynie taki
    ,,chłyt martetindody" (<https://www.youtube.com/watch?v=jv6MxkP19eo>)

    K.