  • 1. Data: 2008-04-07 10:05:36
    Temat: więcej odsetek niż kapitału - ulga odsetkowa
    Od: "glizda" <h...@o...pl>

    powitanie
    w rozliczeniu PIT za 2007 rok będę korzystał z ulgi odsetkowej za kredyt
    mieszkaniowy (raty płacone w 2006 i 2007, przeniesienie własności
    nieruchomości w 2007 roku).
    całość kredytu poniżej limitu (limit wynosi chyba 194000 ?)
    ponieważ płacę tzw. "raty stałe", to zgodnie z harmonogramem najpierw w
    większym stopniu spłacałem odsetki, a w mniejszym kapitał.
    wynik jest taki, że do końca 2007 roku kapitału spłaciłem około 4000, a
    odsetek ponad 10000 zł.
    w związku z tym za ostatni rok przysługuje mi stosunkowo wysoka ulga (bo
    liczona jest od spłaconych odsetek).

    pytanie: czy US się nie przyczepi do takiej sytuacji?

    w razie czego mam zaświadczenie z banku o wyskokości spłaconych odsetek.
    dodatkowo ulgę wykorzystam w nikłym stopniu, bo (niestety) aż tyle nie
    zarobiłem aby takie kwoty podatku płacić.
    wydaje mi się, że wszystko jest OK ale chciałbym się upewnić

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-04-07 10:39:39
    Temat: Re: więcej odsetek niż kapitału - ulga odsetkowa
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "glizda" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zarobiłem aby takie kwoty podatku płacić.
    > wydaje mi się, że wszystko jest OK ale chciałbym się upewnić

    wszystko jest ok
    poszukaj jeszcze w googlach lub archiwum grupy informacji w jak długim
    okresie może odliczać te odsetki, bo wydaje mi się że to czego nie odliczysz
    za 2007 będziesz mógł odliczyć za 2008.

    pzdr
    Piotr