  • 1. Data: 2002-07-08 19:17:16
    Temat: PIT 5 poz. 51
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

    Co mial US na mysli piszac:
    Odliczenie nie dotyczy skladek, ktorych podstawe wymiaru stanowi dochod
    (przychod) wolny od podatku dochodowego.
    Jak dopiero zaczynam placic podatki, to najpierw nie moge odliczac sobie
    skladek zdrowotnych?
    O co chodzi, szanowni Panstwo?
    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska

  • 2. Data: 2002-07-09 07:18:24
    Temat: Re: PIT 5 poz. 51
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Magdalena Budzynska napisał:
> [...]
    > dochodowego. Jak dopiero zaczynam placic podatki, to najpierw nie
    > moge odliczac sobie skladek zdrowotnych? O co chodzi, szanowni
    Ej, a od kiedy to twój dochód z działalności stanowi podstawę wymiaru
    składek?
    Poza tym to nie jest tak, że dochód do tych 2700 z groszami jest wolny
    od podatku. Znajdź mi taki punkt w ustawie w katalogu dochodów
    zwolnionych.
    Przepisy podatkowe nie operuja pojęciem "kwoty wolnej". Nie ma czegoś
    takiego w ustawie.
    Jest tylko "pomniejszenie zaliczki". A więc twój dochód z działalności
    jest opodatkowany tylko zaliczka jest ustawowo pomniejszona o te 500
    pare złotych. Innymi słowy - to nie dochód do ododatkowania wnosi do
    pewnego momentu 0 (zero) a podatek.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk