  • 1. Data: 2002-11-13 14:20:46
    Temat: DG miejsce "siedziby'
    Od: "Lilka" <l...@p...onet.pl>

    Witam
    Niedlugo bede zakladac wlasna DG (platnik VAT) i niestety nie mam o tym
    pojecia.
    Czy zakladajac dzialalnosc gospodarcza w mieszkaniu wlasnosciowym nalezy ten
    fak zglaszac do spoldzielni mieszkaniowej? Dzialalnosc ta bedzie nie
    uciazliwa dla sasiadow.
    Jaka jest roznica pomiedzy zalozeniem DG w lokalu w ktorym sie mieszka a w
    lokalu w ktorym sie nie mieszka. Czy mozna w koszty dzilalnosci wpisac
    wszystkie rachunki dotyczace lokalu ( czynsz, prad, itd)?

    Dziekuje
    Lilka

  • 2. Data: 2002-11-13 22:41:12
    Temat: Re: DG miejsce "siedziby'
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 13 Nov 2002 15:20:46 +0100), "Lilka"
    <l...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >Czy zakladajac dzialalnosc gospodarcza w mieszkaniu wlasnosciowym nalezy ten
    >fak zglaszac do spoldzielni mieszkaniowej?

    Teoretycznie tak. W praktyce, jeśli nie będziesz szalał, to nie
    powinni Cię wykryć. Mi sama pani w spóldzielni powiedziała, że mają
    kilka tysięcy mieszkań na moim osiedlu i przecie nie skontrolują tego.

    >Jaka jest roznica pomiedzy zalozeniem DG w lokalu w ktorym sie mieszka a w
    >lokalu w ktorym sie nie mieszka. Czy mozna w koszty dzilalnosci wpisac
    >wszystkie rachunki dotyczace lokalu ( czynsz, prad, itd)?

    [niemieszkanie] Tak, jeśli masz do tego lokalu prawo -- umowa itp.
    [mieszkanie] Tylko za określoną część, ale wtedy musisz zgłosić do
    spółedzielni, żeby właśnie tą częśc wyznaczyć i mieć za nią wyższy
    czynsz...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 3. Data: 2002-11-14 01:22:52
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 13 listopada 2002 o godzinie (15:20:46) napisano:
    L> Witam
    L> Niedlugo bede zakladac wlasna DG (platnik VAT) i niestety nie mam o tym
    L> pojecia.

    Kup sobie jakis poradnik dla poczatkujacych, chocby tylko po to, by
    poznac podstawy obowiazujacych zasad i przepisow. No i najwazniejsze
    ustawy, ktore beda Cie dotyczyc, sciagnij sobie do poczytania (np. z
    wyszukwarki sejmowej: sejm.gov.pl).

    L> Czy zakladajac dzialalnosc gospodarcza w mieszkaniu wlasnosciowym nalezy ten
    L> fak zglaszac do spoldzielni mieszkaniowej? Dzialalnosc ta bedzie nie
    L> uciazliwa dla sasiadow.

    W teorii jest to zmiana przeznaczenia lokalu z mieszkalnego na
    uzytkowy. W praktyce, jesli Twoja praca polega na tym, ze siedzisz
    przy biurku, a klienci Cie nie odwiedzaja co piec minut, to daruj
    sobie jakiekolwiek zglaszanie. Jesli zas przeciwnie, to najlepiej
    *zapytaj* sie najpierw w spoldzielni lub *przeczytaj* jej status i
    umowe jaka masz z nia zawarta.

    L> Jaka jest roznica pomiedzy zalozeniem DG w lokalu w ktorym sie mieszka a w
    L> lokalu w ktorym sie nie mieszka. Czy mozna w koszty dzilalnosci wpisac
    L> wszystkie rachunki dotyczace lokalu ( czynsz, prad, itd)?

    W koszty mozna wpisac wiele rzeczy pod warunkiem, ze sie udowodni lub
    uprawdopodobni fakt poniesienia tych kosztow na prowadzenie
    dzialalnosci. To regula ogolna - szczegoly najlepiej poszukac w
    archiwum grupy - bylo i o pradzie, i o czynszu, i telefonie
    stacjonarnym.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

    "Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej
    głupoty." Billings J.