  • 1. Data: 2005-10-21 08:37:33
    Temat: Odliczenie 19%
    Od: "Gienek" <j...@o...pl>

    Witam i pytam.
    Kupuję drzwi przesuwne do wnęki (szafa), oczywiście z fakturą, montuję je
    sam. Czy mam prawo do odliczenia? (cdn...)
    --
    Pozdrawiam - GJ

  • 2. Data: 2005-10-21 15:39:19
    Temat: Re: Odliczenie 19%
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Gienek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kupuję drzwi przesuwne do wnęki (szafa), oczywiście z fakturą, montuję je
    > sam. Czy mam prawo do odliczenia? (cdn...)

    A czy to jest remont mieszkania, chyba zmiana fukcjonalności szafy?
    Jest wykaz, co można zaliczyć do remonu mieszkania/domu i tylko ujęte tam
    prace i materiały można odliczyć.

  • 3. Data: 2005-10-21 20:16:54
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Maria <m...@n...pl> wrote:
    > Jest wykaz, co można zaliczyć do remonu mieszkania/domu i tylko ujęte tam
    > prace i materiały można odliczyć.

    A pamiętasz z grubsza, gdzie to może być?

    p.

  • 4. Data: 2005-10-22 15:50:40
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>
    w wiadomości <news:5T2ke798I55mN34.chopin@akson.sgh.waw.pl> wstukał:

    > A pamiętasz z grubsza, gdzie to może być?

    To?:
    <http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/od_osob_fizycz
    nych/akty_prawne/21_12_96.pdf>

    Na obwieszczenie MF, w związku ze zwrotem VAT (ustawa 29 sierpnia 2005), to
    chyba jeszcze trzeba poczekać :)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2005-10-23 06:22:00
    Od: "Gienek" <j...@o...pl>

    Tu: http://www.abc.com.pl/serwis/du/1996/0788.htm.

  • 6. Data: 2005-10-23 06:38:20
    Od: "Gienek" <j...@o...pl>

> [...]
    > >
    > A czy to jest remont mieszkania, chyba zmiana fukcjonalności szafy?
    > Jest wykaz, co można zaliczyć do remonu mieszkania/domu i tylko ujęte tam

    Jest to remont mieszkania i z wykazu wynikałoby, że można (patrz tu: http://www.
    abc.com.pl/serwis/du/1996/0788.htm - zał.2, punkt 1, podpunkt) i do tej pory nie
    zastanawiałem się nad tym. Jednakże z rozmowy z człowiekiem, który zajmuje się
    moztażem szaf wnękowych wynika, że jeżeli kupię u niego tylko drzwi do szafy, do
    której wnętrze zamierzam sam skomponować i zmontuję to wszystko samodzielnie, to
    nie będę miał prawa do skorzystania w tym przypadku z ulgi remontowej. Nie wiem
    co o tym sądzić, czy to prawda czy tylko facet próbuje nabić sobie większą kasę?
    Wspominał o różnicy w stawce podatku vat przy zakupie samych drzwi i przy
    zakupie tych samych drzwi razem z robocizną, i że właśnie US nie uznaje
    samodzielnych montaży. A ja myślę, że to nie ma nic do rzeczy, tylko nie jestem
    pewien. Co o tym sądzić?