  • 1. Data: 2004-12-07 22:43:17
    Temat: Przedpłata - kiedy faktura?
    Od: Marek <a...@k...pl>

    W dniu 30 listopada bank zaksiegował na rachunku firmowym
    przedpłatę klienta na zamówione urządzenie. Wiem, że niezależnie
    od wysokości tej kwoty (procentowego udziału wpłaty w stosunku
    do całkowitego kosztu urządzenia) muszę wystawić fakturę.
    Pytanie brzmi, tylko kiedy? Czy mam na to 7 dni czy muszę
    to zrobić z datą otrzymania "kasy" ? Fiskusowi pasowałoby
    abym zrobił to z datą 30 listopada ale czy jest na to "paragraf" ?

    Dziękuję i pozdrawiam.
    Marek

  • 2. Data: 2004-12-08 07:45:28
    Temat: Re: Przedpłata - kiedy faktura?
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Marek" <a...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to zrobić z datą otrzymania "kasy" ? Fiskusowi pasowałoby
    > abym zrobił to z datą 30 listopada ale czy jest na to "paragraf" ?
    ----------------------------
    Z chwilą otrzymania wpłaty Art.19 ustawy
    "11. Jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część
    należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę, obowiązek
    podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania w tej części. "
    Wiola

  • 3. Data: 2004-12-08 08:23:57
    Od: "Zosia" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Wiola" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    obowiązek
    > podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania w tej części. "
    ale rozp MF z 27 kwietnia:
    par.17 ust.1 Jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano
    część lub całóść należności (...), fakturę wystawia się nie później niż 7
    dnia od dnia, w którym otrzymano część lub całośc należności.
    Wymienione dalej odstępstwa od tej zasady nie dotyczą dostawy urządzeń.
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-12-08 08:57:55
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/8/2004 8:45 AM, Użytkownik Wiola napisał:

> [...]
    > należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę, obowiązek
    > podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania w tej części. "

    Nie oznacza to, że nie można wystawić faktury później. Chociaż VAT
    należny i tak trzeba rozliczyć zgodnie z ww art. w miesiącu wpływu
    pieniędzy.

    --
    gefragt

  • 5. Data: 2004-12-08 08:58:09
    Od: "Zosia" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Zosia" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dnia od dnia, w którym otrzymano część lub całośc należności.
    > Wymienione dalej odstępstwa od tej zasady nie dotyczą dostawy urządzeń.

    co oczywiście, nie zmienia faktu, że obowiązek podatkowy powstaje w momencie
    otrzymania przedpłaty.
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-12-08 09:11:20
    Od: "janek" <j...@w...pl>

    a może tak fakture wystawiamy np 5. 12 ale zaliczamy ją do przychodów
    listopada a vat należny do grudnia ?

    janek

  • 7. Data: 2004-12-08 09:20:48
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "janek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > a może tak fakture wystawiamy np 5. 12 ale zaliczamy ją do przychodów
    > listopada a vat należny do grudnia ?
    --------------------------------
    Ej chyba zaliczki nie są przychodem .
    Wiola

  • 8. Data: 2004-12-08 09:22:13
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Wiola napisał(a):
    > Użytkownik "janek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > --------------------------------
    > Ej chyba zaliczki nie są przychodem .

    Chyba na pewno nie są ;-)
    Dla płacącego nie są tez kosztem, o czym warto pamiętać.
    Ostatnio byłam źródłem rozczarowań dla kilku moich klientów, którzy
    uznali że zapłacone w listoapdzie zaliczki to jest koszt więc mozna
    szaleć "chulaj dusza, podwójnego podatku nie ma".

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2004-12-08 10:31:49
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > uznali że zapłacone w listoapdzie zaliczki to jest koszt więc mozna
    > szaleć "chulaj dusza, podwójnego podatku nie ma".

    A gdzie pisza o tym ze zaliczki nie sa przychodem i kosztem?

  • 10. Data: 2004-12-08 10:36:37
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/8/2004 10:11 AM, Użytkownik janek napisał:

    Dla przypadku, o którym dyskutujemy:

    > a może tak fakture wystawiamy np 5. 12

    tak, może

    > ale zaliczamy ją do przychodów