  • 1. Data: 2006-06-13 14:03:06
    Temat: Umowa Pożyczki
    Od: "basic76" <b...@o...pl>

    Witajcie,

    prosze powiedzcie mi, czy przepisy kodeksu cywilnego maja zastosowanie rowniez
    w stosunku do obcokrajowcow? Chcialabym pozyczyc osobie, ktora nie ma
    polskiego obywatelstwa pewn kwote pieniedzy. Zostanie podpisana umowa oraz
    zostanie wplacowny do US podatek na podstwai formularza PCC-1. Ale czy jesli
    pozyczkobiorca - obcokrajowiec nie wywiaze sie ze zobowiazan i nie zaplaci w
    terminie, bede mogla w jakikolwiek legalny sposob wyegzekwowac zwrot dlugu
    oraz odsetek wynikajacych z warunkow umowy?

    Bede wdzieczna za odpowedz.
    Pozdrawiam,
    B.

  • 2. Data: 2006-06-14 02:11:33
    Temat: Re: Umowa Pożyczki
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    basic76 wrote:
> [...]
    > terminie, bede mogla w jakikolwiek legalny sposob wyegzekwowac zwrot dlugu
    > oraz odsetek wynikajacych z warunkow umowy?

    Na podstawie przepisów państwa w którym mieszka i w tamtym państwie.
    Więc praktycznie zapomnij.

  • 3. Data: 2006-06-14 11:53:06
    Od: b...@o...pl

    > Na podstawie przepisów państwa w którym mieszka i w tamtym państwie.
    > Więc praktycznie zapomnij.

    Dziekuje za odpowiedz.
    Ale co z ustawa o prawie prywtnym miedzynarodowym? Jesli udziele mu pozyczki w
    Polsce, to moze wystarczy w umowie dodac, ze egzekucja nastepuje wedlug prawa
    polskiego?

  • 4. Data: 2006-06-14 21:40:47
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    b...@o...pl wrote:

> [...]
    > Polsce, to moze wystarczy w umowie dodac, ze egzekucja nastepuje wedlug prawa

    A tu to juz nie powiem.
    Nie wiem, czy to jest wiążące dla niego.