  • 1. Data: 2011-10-10 07:01:08
    Temat: Zakończenie działalności - kogo informować?
    Od: "Podatnik" <a...@g...pl>

    DG, KPiR, VAT, zerowy remanent.

    Planuję zakończyć działalność gospodarczą. Czy wystarczy, że pójdę do "jednego
    okienka" i się wyrejestruję, czy też wcześniej/później muszę dopełniać gdzieś
    indziej jeszcze innych formalności?

  • 2. Data: 2011-10-10 07:29:50
    Temat: Re: Zakończenie działalności - kogo informować?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Podatnik,

    Monday, October 10, 2011, 9:01:08 AM, you wrote:

> [...]

    > okienka" i się wyrejestruję, czy też wcześniej/później muszę dopełniać gdzieś

    Jeszcze ZUS.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2011-10-10 07:49:46
    Od: "Marek Kondrat" <a...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

    > Jeszcze ZUS.

    Chodzi o wyrejestrowanie się (drukiem ZUS-DRA?) do 10 dnia kolejnego miesiąca?

  • 4. Data: 2011-10-10 08:36:00
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-10-10 09:49, Marek Kondrat pisze:

    > Chodzi o wyrejestrowanie się (drukiem ZUS-DRA?) do 10 dnia kolejnego miesiąca?

    poco w zus jak wszystko moze zrobic w UM ?
    ZUS od nich dostanie informacje.

    P.

  • 5. Data: 2011-10-10 10:22:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Monday, October 10, 2011, 9:49:46 AM, you wrote:

    > Chodzi o wyrejestrowanie się (drukiem ZUS-DRA?) do 10 dnia kolejnego miesiąca?

    ZUS DRA to deklaracja. Chodzi o ZUS ZWUA.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2011-10-10 10:23:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Pendrive,

    Monday, October 10, 2011, 10:36:00 AM, you wrote:

    > poco w zus jak wszystko moze zrobic w UM ?
    > ZUS od nich dostanie informacje.

    Jasne. Dostaje informacje a po 3 miesiącach wysyła powiadomienie o
    wszczęciu postępowania w sprawie niepłacenia składek.

    Teoria swoje, życie swoje.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2011-10-10 12:13:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Oct 2011, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Jasne. Dostaje informacje a po 3 miesiącach wysyła powiadomienie
    > o wszczęciu postępowania w sprawie niepłacenia składek.

    Jako że ostatnio cokolwiek ruszałem z ZUSem dawno temu, to siedziałem
    cicho. Ale:

    > Teoria swoje, życie swoje.

    ...właśnie ciekaw jestem czy "jedno okienko" działa automatycznie
    również przy *wy*rejestrowaniu.
    Bo to, że informowali, to prawda.
    Ale właśnie w sposób w który opisujesz :>

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-10-10 12:24:49
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    > Jasne. Dostaje informacje a po 3 miesiącach wysyła powiadomienie o
    > wszczęciu postępowania w sprawie niepłacenia składek.
    >
    > Teoria swoje, życie swoje.

    po pierwsze otrzymuje w UM potwierdzenie zlozenia gdzie jest napisane
    kto jest adresatem po drugie po tygodniu, dwoch dostaje informacje z
    ZUSu, cwiczylem to przy zawieszaniu dzialalnosci .

    P.

  • 9. Data: 2011-10-10 13:05:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Pendrive,

    > po pierwsze otrzymuje w UM potwierdzenie zlozenia gdzie jest napisane
    > kto jest adresatem po drugie po tygodniu, dwoch dostaje informacje z
    > ZUSu, cwiczylem to przy zawieszaniu dzialalnosci .

    Mój syn zawiesił na kilka miesięcy działalność i przy odwieszaniu
    okazało się, że w ZUSie nie odnotowali zawieszenia i dwa dni później
    przychodzi zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie
    niepłacenia składek.

    Potrzebne były jeszcze dwie wizyty w ZUSie, m.in. z kopią papieru o
    zawieszeniu. W ostateczności stanęło na tym, że ze względów
    proceduralnych ZUS nie może sam z siebie wystawić _wszystkich_
    wymaganych dokumentów i dlatego jest konieczna wizyta :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2011-10-10 14:14:30
    Od: ToM <t...@g...pl.WYTNIJTO>

    > ZUS DRA to deklaracja. Chodzi o ZUS ZWUA.

    Tak, dokładnie. Kiedy likwidowałem swoją DG, to prócz UM (i jego jednego
    okienka) konieczna była wizyta w ZUS, celem wyrejestrowania osób
    ubezpieczonych. Wyrejestrowanie płatnika następuje dokumentem otrzymanym
    z UM. Taką informację dostałem w ZUS-ie.

    --
    Citroen Berlingo 2.0 HDI RK329**