  • 1. Data: 2009-08-25 08:36:31
    Temat: darowizna od tesciowej
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    Witam, prosze o porade w sprawach podatkowych,

    Tesciowa przelala na moje konto pieniadze (3 tys. zł), jako darowiznę
    (choć w tytule podała zwrot vat). Czy muszę od tej kwoty zapłacić podatek?

    Jeśli tak, to czy mogę odrzucić tą darowiznę przelewając jej z powrotem
    tą kwotę? Czy jeżeli ona wtedy przeleje pieniądze na konto swojej córki
    (moje żony) to nie trzeba już będzie płacić podatku?

    Nie mamy z żoną rozdzielności majątkowej.

  • 2. Data: 2009-08-25 12:19:24
    Temat: Re: darowizna od tesciowej
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kazik wrote:
    > Witam, prosze o porade w sprawach podatkowych,

    Ja za Gotfyrdem.
    Porad udzielają doradcy podatkowi.
    Zapytaj o zdanie, to ci powiem :)

  • 3. Data: 2009-08-25 15:41:10
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    witek pisze:

    > Ja za Gotfyrdem.
    > Porad udzielają doradcy podatkowi.
    > Zapytaj o zdanie, to ci powiem :)

    Poprosze wiec o zdanie ;-)

  • 4. Data: 2009-08-25 15:52:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kazik wrote:

    > Poprosze wiec o zdanie ;-)

    Moje zdanie jest takie, że w ustawie o podatkow od spadków i darowizn
    zapisano, że nawet od osoby trzeciej można dostac darowizne do kwoty 4
    tys z groszami zwolnioną z podatku i nigdzie nie trzeba z tym chodzic
    ani nigdzie tego zglaszac. A od tesciowej jakies 7 z groszami
    Zalozylem, ze nie bylo innych darowizn od tesciowej w okresie ostatnich
    5 lat, albo suma ich nie przekroczyla kwoty zwolnionej jak zapisano w
    ustawie.
    Moim zdaniem mozesz isc spac.

  • 5. Data: 2009-08-25 16:01:23
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Kazik w <news:4A940616.9020808@localhost.localnet>:

    > Poprosze wiec o zdanie ;-)

    Wyjaśnij o co chodzi z tym zwrotem VAT?

    Teraz tu na grupie, bo kiedys US może o to zapytać...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2009-08-25 16:04:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > Wyjaśnij o co chodzi z tym zwrotem VAT?
    >
    > Teraz tu na grupie, bo kiedys US może o to zapytać...

    dobre pytanie

    pomylila sie np. zawsze przy definiowaniu przelewu pod Ctrl-C, mogl byc
    zly tekst, albo zostal stary.

    chyba, ze oboje maja DG i im US po prostu w przekret nie uwierzy.

  • 7. Data: 2009-08-25 16:17:06
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    > Wyjaśnij o co chodzi z tym zwrotem VAT?

    Razem z tesciami kupilismy dom. W chwili obecnej dom jest wlasnoscia
    tesciow. Zarowno oni jak i my (z zona) wspolfinansowalismy jego remont,
    tj. zakupywalem materialy budowlane biorac faktury na jej nazwisko.
    Kilka miesiecy pozniej wystapilismy do US o zwrot nadplaty VAT, ktory
    zostal nam przyznany, tesciowa postanowila przekazac nam ta kwote bo
    teraz my remontujemy swoja czesc domu.

    > Teraz tu na grupie, bo kiedys US może o to zapytać...

    Mam nadzieje ze grup dyskusyjnych nie grepuja ;-P.

  • 8. Data: 2009-08-25 16:26:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kazik wrote:

> [...]
    > Kilka miesiecy pozniej wystapilismy do US o zwrot nadplaty VAT, ktory
    > zostal nam przyznany, tesciowa postanowila przekazac nam ta kwote bo

    auć, mnie tu nie było.

    razem kupiliście dom to znaczy co? akt notarialny byl również na was?
    skoro teraz dom jest własnością teściów to jakoś to się musiało stać?
    te faktury na tesciową.. tutaj US sie bedzie dlugo zastanawial kogo
    ugryźć najpierw i w co.
    Jak dom jest wlasnoscią tesciów to jaką "swoją" cześć wy remontujecie.
    A US zwrocil ten zwrot na konto tesciowej czy od razu na wasze? I kto
    się kryje pod haslem "wystąpilismy".

    w kazdym razie ja wychodzę.

  • 9. Data: 2009-08-25 17:36:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

> [...]
    > Jak dom jest wlasnoscią tesciów to jaką "swoją" cześć wy remontujecie.
    > A US zwrocil ten zwrot na konto tesciowej czy od razu na wasze? I kto

    Przeciez to oczywiste - oficjalnie wszystko jest na tesciowa,
    nieoficjalnie oni dawali tesciowej pieniadze na czesc rachunkow,
    tesciowa dostala zwrot vatu to im czesc odpalila. A teraz remontuja
    czesc domu formalnie tesciowej, a uzywana przez nich. Po co to
    wszystko, to juz nie wiem.

    Jesli tesciowa ma pokrycie wydatkow na dom w swoim majatku to byc moze
    nikt sie nie przyczepi, ale oczywiscie ryzyko jest.

    MJ

  • 10. Data: 2009-08-25 17:56:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Przeciez to oczywiste -

    chcialbym zeby tak bylo.

    > oficjalnie wszystko jest na tesciowa,

    i oczywiscie tesciowa potrafi udokumentowac, ze miała tyle pieniędzy i
    skad i czym płaciła.
    oj, chyba nie bardzo, wiec trzeba będzie sie przyznac, ze jednak jej dawali.
    po za tym na pierwszej kontroli tesciowa i tak wymieknie i przyzna, ze
    czesc pieniedzy dostała.

    > nieoficjalnie oni dawali tesciowej pieniadze na czesc rachunkow,

    j.w. chyba bedzie trzeba zrobic z tego wersje oficjalną.
    wiec jak oficjalną to w jakiej formie jej dawali: darowizny, pozyczki,
    kredytu? PCC, podatek zapłacony w terminie ?
    Oj. Ciepło się teściowej robi, bo to na obdarowanym ciąży obowiązek
    podatkowy.

    > tesciowa dostala zwrot vatu to im czesc odpalila.

    no rozumiem, ze to mała kwota i odpalanie sie miesci w kwocie wolnej.
    z tym, ze ten "zwrot vat" w przelewie sugeruje, ze to jednak bylo
    inaczej i nie tesciowa a bezposrednio US odpalal. Wiec z tą własnością
    domu jest jednak bardziej skomplikowana sprawa.

    > A teraz remontuja
    > czesc domu formalnie tesciowej,

    auć, to też dochód do opodatkowania

    a uzywana przez nich.

    no, to by przeszło. Jakąś umowę użyczenia możnaby w to miejsce
    podstawić. Ale trzeba to zrobić przed rozpocząciem kontroli, nie w trakcie.

    > Jesli tesciowa ma pokrycie wydatkow na dom w swoim majatku to byc moze
    > nikt sie nie przyczepi, ale oczywiscie ryzyko jest.

    za mało.
    pokrycie to może mieć, ale z historii jej rachnku bankowego nie bedzie
    wynikało, że za faktury zapłaciła.
    więc jak nie ona to kto?