  • 1. Data: 2010-05-13 07:24:11
    Temat: druk książek - 0% VAT?
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    Witam,

    mam drukarnię i mam do druku książki z numerem ISBN, czy mogę je
    sprzedać dla wydawnictwa z 0% VAT?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2010-05-13 07:34:13
    Temat: Re: druk książek - 0% VAT?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 13 May 2010 09:24:11 +0200, Piotr napisał(a):

    > mam drukarnię i mam do druku książki z numerem ISBN, czy mogę je
    > sprzedać dla wydawnictwa z 0% VAT?

    A czyj jest papier? Bo od tego zależy czy jest to usługa (22) czy dostawa
    towaru (0)

  • 3. Data: 2010-05-14 09:14:02
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    widzę że zbyt skomplikowane pytania zadaję.. Naprawdę nikt nie wie?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2010-05-14 15:45:54
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    skoro nikt nie odpisuje to nie wie. od czego masz ksiegowosc?

    nie miej pretensji jak nie masz odpowiedzi.

  • 5. Data: 2010-05-16 17:37:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr wrote:

    > widzę że zbyt skomplikowane pytania zadaję.. Naprawdę nikt nie wie?

    To chyba od dość dawna roztrząsany problem.
    Sprzedaż książek jest opodatkowana preferencyjnie (sprawdź czy ten wyjątek
    obowiazuje jeszcze),
    ale usługa druku już jest opodatkowana na 22%. Kwestia czy druk z własnych
    materiałów
    jest "produkcją" i czy można mówić o dostawie książki od 2004 jest
    przedmiotem sporów z US.
    Więc w zależności od tego jak przedstawisz swój proces powstawania książki -
    w ewentualnym zapytaniu do organów -
    (bo rozumiem, że chciałbyś mieć podkładkę), to taką dostaniesz odpowiedź.

  • 6. Data: 2010-05-17 07:39:40
    Od: Piotr <p...@b...pl>

> [...]
    > książki - w ewentualnym zapytaniu do organów -
    > (bo rozumiem, że chciałbyś mieć podkładkę), to taką dostaniesz odpowiedź.

    poniżej tekst informacji od drukarni ze śląska:

    "W związku z otrzymaniem 15-go listopada br. indywidualnej interpretacji
    Izby Skarbowej w Katowicach w sprawie stosowania stawki 0% VAT w
    przypadku druku książek i czasopism oznaczonych numerami ISBN, od dnia
    20-go listopada br. wprowadzamy możliwość zamawiania ww publikacji z 0%
    stawką VAT z kalkulatorów: ,,Książki i broszury" oraz ,,Broszura ekonomiczna".

    Możliwość ta dotyczy:

    * książek (PKWiU ex 22.11) oznaczonych stosowanymi na podstawie
    odrębnych przepisów symbolami ISBN, z wyłączeniem książek adresowych o
    zasięgu krajowym, regionalnym i lokalnym, książek telefonicznych,
    teleksów i telefaksów (PKWiU 22.11.20-60.10), nut, map i ulotek.
    * czasopism specjalistycznych, o których mowa w § 9 ust. 3 ww.
    rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008r.

    Zamówienia złożone z podaniem numeru ISBN po dostarczeniu plików do
    druku będą weryfikowane w bazie Biblioteki Narodowej pod względem
    zgodności podanych w zamówieniu danych z informacjami umieszczonymi w
    publikacjach (wydawca , nr ISBN)
    Decyzja o nadaniu symbolu ISBN dla zamówionych publikacji powinna być w
    posiadaniu Zamawiającego, aby w razie kontroli udokumentować prawo do
    korzystania ze stawki 0% VAT. "

    Czy w takim przypadku mogę się na taką informację powoływać czy muszę
    poprosić mój lokalny US o interpretację?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2010-05-17 08:29:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr wrote:

> [...]

    > Czy w takim przypadku mogę się na taką informację powoływać czy muszę
    > poprosić mój lokalny US o interpretację?

    Nie wiem jak jest obecnie. kiedyś na pewno były interpretacje "w
    indywidualnej sprawie", ale od jakiegoś
    czasu wydawanie tych inerpretacji ma charakter bardziej zcentralizowany,
    więc może jest
    to jakoś unormowane, ale ja tego nie wiem. Jeśli uważasz, że się obronisz ze
    swoją interpretacją
    i masz czas na to, żeby potem walczyć, to próbuj. Ale z pierwszego postu
    wynika, że żyjesz z druku i jest to dla Ciebie
    kwestia kluczowa. Dziwię się, że dopiero teraz Cię coś tkneęo, masz tę
    drukarnię od wczoraj? :-)

  • 8. Data: 2010-05-17 14:17:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 13 May 2010 09:24:11 +0200, Piotr napisał(a):

    > mam drukarnię i mam do druku książki z numerem ISBN, czy mogę je
    > sprzedać dla wydawnictwa z 0% VAT?

    Dawniejsze interpretacje były zazwyczaj takie, że jeśli papier był
    drukarni, to jest to sprzedaż towaru z 0 VAT. Jeśli papier zamawiającego,
    to usługa - 22 VAT. Na początku tego roku miała wejść w życie jakaś
    zmiana w prawach unijnych regulujących tę kwestię (rozporządzenie nr
    1777/2005). Na przełomie lutego i marca były informacje prasowe, że
    zmiana rozporządzenia nie została jeszcze przyjęta. Jak jest obecna
    sytuacja nie wiem.