  • 21. Data: 2005-10-27 12:46:36
    Temat: Re: handel na aukcjach internetowych
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 27-10-2005 14:17, Użytkownik Kriss napisał:

    > Trzeba przechowywać jak mówi przepis a nie posiadać to po pierwsze,

    Art. 15. 1. Podatnicy oraz spółki, których wspólnicy są opodatkowani w
    formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, są obowiązani posiadać
    i przechowywać dowody zakupu towarów,

    > po drugie przepis mówi "zakupu" o którym trudno w tym przypadku mówić.

    nie jest to zakupem , to fakt - chyba nie bardzo mnie przekonuje
    jednak, ze sa to rzeczy "sobie wziete", raczej podejrzewam, ze sa
    kipowane za przsylowiowe 1 euro

    > Prawda i czytanie ze zrozumieniem nas wyzwoli.

    zapisze to sobie jako motto dnia;-)

    > Pzdr-Kriss

    a rowniez pozdrawiam
    g.

  • 22. Data: 2005-10-27 15:47:12
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > jednak, ze sa to rzeczy "sobie wziete", raczej podejrzewam, ze sa
    > kipowane za przsylowiowe 1 euro

    No i w ten sposób wymyśliłaś coś pośredniego "kipowanie"

    Ja też - Kriss

  • 23. Data: 2005-10-27 18:36:28
    Od: "Nismo" <w...@a...pl>

    Kriss wystukał oto coś takiego:
> [...]
    > zakupów (kosztów)z wyjątkiem tych , które odliczysz na podstawie
    > faktury od vat-u. Jeśli pozyskujesz to co sprzedajesz za darmochę to
    > oczywistym jest,że nie będziesz miał dowodu zakupu
    > towaru.Odprowadzasz podatek od przychodu netto i vat.Przechowujesz
    > ewidncje i dowody sprzedaży i zakupu te które wpływają na twoje
    > zobowiązania podatkowe (naliczenie i odliczenie VAT)a także w
    > zakresie wniesionych lub nabytych środków trwałych .
    > Sytuacje w których sprzedaje się coś co się pozyskuje nieodpłatnie są
    > dość częste i o ile to "coś" nie jest kradzione to podlega

    Witam.
    Dzięki śliczne. Mógłby Pan mi podać jakąś podstawę prawną lub link abym był
    na 100% pewny (nie to abym nie dowierzał).
    Pozdrawiam

    nismo

  • 24. Data: 2005-10-28 09:09:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Oct 2005, Kriss wrote:

    > Przy ryczałcie ewidencjonowanym + vat , US nie będzie kontrolował zakupów
    > (kosztów)z wyjątkiem tych , które odliczysz na podstawie faktury od vat-u.

    Być może taka jest praktyka.

    > Jeśli pozyskujesz to co sprzedajesz za darmochę to oczywistym jest,że nie
    > będziesz miał dowodu zakupu towaru.

    Przecież to co opisujesz byłoby legalną metodą na wprowadzanie
    towarów z szarej strefy do oficjalnego obrotu !
    [...]
    > Sytuacje w których sprzedaje się coś co się pozyskuje nieodpłatnie są dość
    > częste

    IMO coś tu byłoby postawione na głowie...

    > i o ile to "coś" nie jest kradzione to podlega opodatkowaniu.

    ...prawda. Ale z niej nie wynika że można kupować produkowany
    "na lewo" (nie kradziony, tylko produkowany bez zgłoszenia
    DG) towar i wprowadzać do obrotu - a wg twojego opisu byłaby
    to norma !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)