  • 31. Data: 2009-02-03 21:44:56
    Temat: Re: podróż służbowa w DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2009, gonia wrote:

    > Pozwolę sie wtrącić;-) może nie w tym miejscu czytam ustawę, ale ja w art.88
    > ust.1 pkt 4 widzę zakaz odliczania VAT od usług hotelowych
    > i gastronomicznych, turystyki nie dojrzałam.

    OK, OK, pisałem "z głowy czyli z niczego"!
    Thx za korektę.

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2009-02-03 21:48:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2009, Nixe wrote:

    > Nie bardzo rozumiem. A w jakim innym celu, jak nie "cele niemieszkalne"
    > miałaby firma wynajmować lokal?

    Po pierwsze niekoniecznie "firma".
    Jest sobie powiedzmy osoba fizyczna, nie prowadząca DG w rozumieniu
    przepisów o DG, przepisów o PDoOF, przepisów o ZUS...
    Ale rozumieniu Ordynacji Podatkowej jest to DG i w rozumieniu
    VAT również.

    Jak owa osoba wynajmuje na cele mieszkalne, moze być nawet nieświadoma
    że *podlega* pod VAT, a to dlatego, że (z racji zwolnienia
    przedmiotowego) nie wiąże się to z żadnymi obowiązkami.
    Jak wynajmuje na niemieszkalne...

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2009-02-03 21:52:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2009, Nixe wrote:

    > Może chodzi o wykorzystywanie samochodu służbowego w celach prywatnych.

    Proponuję: "osobistych". Może być? ;)
    Bo a nuż pracownik ma prywatną DG i chce sobie skomplikować życie
    nadużyciem... ;)

    > faktycznie należy to odróżnić. Przy czym pierwszy raz słyszę, by było to
    > traktowane jako przychód. Raczej paliwo zużyte na cele prywatne nie może
    > stanowić KUP

    To za mało.
    Popatrz na to tak: jak wynajmiesz samochód, to za paliwo swoją drogą,
    a za *korzystanie z pojazdu* swoją.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2009-02-10 14:04:21
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 3 Feb 2009 22:52:13 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > To za mało.
    > Popatrz na to tak: jak wynajmiesz samochód, to za paliwo swoją drogą,
    > a za *korzystanie z pojazdu* swoją.

    Przy spółkach cywilnych jest zabawnie - jeśli dwaj wspólnicy zrobią to co
    sugeruje każdy urzędnik (czyli użyczą swoich aut spółce) to każdy będzie
    miał codziennie do opodatkowania dochód wynoszący tyle co połowa stawki za
    wynajem samochodu :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 35. Data: 2009-02-10 22:57:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2009, Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    > miał codziennie do opodatkowania dochód wynoszący tyle co połowa stawki za

    No niestety :|
    Likwidując swojego czasu "ułomną osobowość prawną" S.C. ustawodawca
    nieco skomplikował życie wspólnikom.
    IMVHO w art. 861 wadzi zapis "usług", choć to miejsce chyba nie
    byłoby najlepsze (konieczność ujęcia we "wkładzie").
    Wadzi głównie w art. 860 brak "świadczen" (bez dodatku "usług").
    Jakby 860.1 kończył się "w szczególności przez wniesienie wkładów
    i realizację innych świadczeń" mielibyśmy jasność - można by "użyczać"
    (dawać w użytkowanie na potrzeby SC) bez komplikacji podatkowych.

    A tak to doradcy podatkowi (z prasy) już całe stosy różności
    popisali... i nic z tego *jasno* nie wynika :(

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2009-02-11 07:25:05
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 23:57:20 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > No niestety :|
    > Likwidując swojego czasu "ułomną osobowość prawną" S.C. ustawodawca
    > nieco skomplikował życie wspólnikom.

    W dodatku sam sobie nie radzi z tym dziwnym tworem - vide przypadek spółki
    cywilnej, która otrzymała koncesję na bodajże przewóz towarów po czym
    okazało się że ta koncesja nic nie jest warta, bo musi być przypisana do
    konkretnej osoby lub firmy...

    > A tak to doradcy podatkowi (z prasy) już całe stosy różności
    > popisali... i nic z tego *jasno* nie wynika :(

    Całe szczęście że w urzędach skarbowych z reguły odpuszczają zamiast
    próbować udupić za wszelką cenę :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944