  • 31. Data: 2009-02-03 12:39:09
    Temat: Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    mvoicem wrote:
    > Mi właśnie wychodzi że wystarczającym EDI jest ... email.

    Raczej nie, ze względu na co najmniej dwa aspekty:
    1) brak gwarancji dostarczenia dokumentu (lub informacji o
    niedostarczeniu dokumentu), co IMHO bez ustalenia dodatkowego protokołu
    wyklucza taki mechanizm jako EDI
    2) brak weryfikacji integralności przesyłanych dokumentów

    Natomiast największym problem jest konieczność podpisywania umów
    dwustronnych pomiędzy stronami wymiany informacji.

    No bo jeśli dla każdego pojedynczego przypadku muszę wymienić jakieś
    papiery (lub kupić certyfikat kwalifikowany), ażeby usankcjonować
    prawnie EDI to równie dobrze mogę wysłać fakturę.

    Jeszcze inną sprawą jest to, że IS czepiała się zamianie formatu faktury
    na komunikaty EDI i później znowu na fakturę, ale tu szczęśliwie dostała
    po łapach.
    Click --> http://www.ecr.pl/grupa_edi/index.php?ac=pelny&id=96

    > Podejrzewam jednak
    > że nie o to ustawodawcy chodziło, zaś US miałby dużo uwag do tego.

    IMHO, to chyba sam ustawodawca nie bardzo wie o co mu chodziło i
    prawdopodobnie przyjął z dobrodziejstwem inwentarza to, co mu lobbowano.

    Piotrek

  • 32. Data: 2009-02-05 11:15:47
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,62198
    90,Faktury_VAT_bedzie_mozna_przesylac_zwyklym_e_mail
    em.html?skad=rss

    > "Jeśli z dyrektywy o VAT znikną przepisy dotyczące dodatkowych wymagań
    > wobec faktur elektronicznych, fakturę będzie można wysłać zwykłym
    > e-mailem, bez konieczności użycia bezpiecznego podpisu elektronicznego -
    > uważa Wojciech Śliż, doradca podatkowy z PricewaterhouseCoopers.
    >
    > [...]
    >
    > "KE chce zlikwidować przepisy określające wymagania techniczne, jakie
    > powinny spełniać faktury elektroniczne. Wszystkie dyskusje na temat
    > technologii czy zabezpieczeń faktur Komisja uznała za zbędne z punktu
    > widzenia przepisów o VAT" - uważa Śliż."

> [...]
    zapis u jednego z operatorow domen:

    Uwaga! Poniższe dokumenty w formacie PDF stanowią obrazy faktur VAT i
    nie są fakturami elektronicznymi w rozumieniu rozporządzenia ministra
    finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania
    faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz
    udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych
    faktur (Dz. U. 2005 ., nr 133 poz. 1119).

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 33. Data: 2009-02-05 11:17:05
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^
    > ^^^^^

    > Czego nie rozumiesz?
    > Przecież tłumaczy po dobroci, że skoro obowiązku podpisywania
    > NIE MA, to onże podpis (na f-rze) jest dowodem istnienia czegoś
    > innego, konkretnie JAKIEJŚ umowy.
    > Ściślej, podpis nie dowodzi zawarcia umowy, dowodzi zaakceptowania
    > jej istnienia przez stronę która podpisała ("umowa stwierdzona pismem").
    >
    > pzdr, Gotfryd

    chwilowo mnie zacmilo;)

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 34. Data: 2009-02-05 11:31:29
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-02-2009 o 12:15:47 SlawcioD <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych
    > faktur (Dz. U. 2005 ., nr 133 poz. 1119).

    A ja dostałem takie:

    """
    W załączeniu przesyłamy Państwu dokument, który po wydrukowaniu jest oryginałem
    Faktury VAT za wykupione przez Państwa usługi hostingowe / internetowe. Dokument jest
    zapisany w formacie PDF, do samodzielnego wydruku.

    UWAGA! Dołączona do niniejszej wiadomości e-mail faktura nie jest fakturą
    elektroniczną - należy ją wydrukować i dołączyć do dokumentacji firmy (zgodnie z
    Dyrektywą 2006/112/WE Unii Europejskiej oraz Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia
    25 maja 2005 w sprawie m.in. wystawiania faktur i sposobu ich przechowywania, faktura
    VAT nie wymaga podpisu wystawcy ani odbiorcy).
    """

    :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 35. Data: 2009-02-06 07:20:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Feb 2009, SlawcioD wrote:

    > zapis u jednego z operatorow domen:
    >
    > Uwaga! Poniższe dokumenty w formacie PDF stanowią obrazy faktur VAT i nie są
    > fakturami elektronicznymi w rozumieniu rozporządzenia ministra finansów

    Ano na dziś tak jest, nic dziwnego.

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2009-02-06 08:50:34
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ano na dziś tak jest, nic dziwnego.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    czyli pod wzgledem prawnym wszystko jest ok?

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 37. Data: 2009-02-06 11:23:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Feb 2009, SlawcioD wrote:

    > czyli pod wzgledem prawnym wszystko jest ok?

    Nie rozumiem pytania.
    Znaczy OK jest to, że to *NIE JEST* faktura.
    Wyłącznie treść faktury zaprezentowana w postaci elektronicznej.
    A co ma być nie OK, nie wolmo mi podyktować Ci np tego co napisałem
    na fakturze? Skoro wolno telefonem, to wolno i mailem, ftp albo
    http.
    Wolno. Tyle że nic z tego nie wynika (oprócz tego, że wiesz co
    powinno być na f-rze, o ile Cię nie okłamię).
    Dyktowania z telefonu wysłuchałeś, obrazek f-ry obejrzałeś, f-ry
    (w świetle prawa) jak nie miałeś tak nie masz.

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2009-02-06 11:38:55
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

> [...]
    > Dyktowania z telefonu wysłuchałeś, obrazek f-ry obejrzałeś, f-ry
    > (w świetle prawa) jak nie miałeś tak nie masz.

    A jeśli ją wydrukuję to już będzie? Czym się taka wydrukowana "faktura"
    będzie różnić od faktury przesłanej pocztą oprócz tego, że wydrukowana jest
    na innym papierze i innym atramentam (ktoś to będzie analizował? ;-)

  • 39. Data: 2009-02-06 11:44:26
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-06, Baloo <b...@o...eu> wrote:

    [...]

    > A jeśli ją wydrukuję to już będzie?

    Nie.

    > Czym się taka wydrukowana "faktura" będzie różnić od faktury przesłanej
    > pocztą oprócz tego, że wydrukowana jest na innym papierze i innym
    > atramentam (ktoś to będzie analizował? ;-)

    Tym, że nie masz prawa do obniżenia podatku naliczonego na podstawie
    takiego dokumentu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 40. Data: 2009-02-06 11:57:25
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-02-2009 o 12:38:55 Baloo <b...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > będzie różnić od faktury przesłanej pocztą oprócz tego, że wydrukowana jest
    > na innym papierze i innym atramentam (ktoś to będzie analizował? ;-)

    Tutaj jest to dobrze wyłożone:

    http://prawo.vagla.pl/node/8025#comment-10975

    --
    Pozdrawiam,