  • 1. Data: 2010-10-18 13:23:12
    Temat: przelew do dotpay a faktura od innego kontrahenta
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Witam
    Wykupiłem pewna usługę w internecie, za usługę tą zapłaciłem za
    pośrednictwem dotpay, wydrukowałem druczek przelewu i na jego podstawie
    dokonałem przelewu.
    Pieniądze już następnego dnia były u zleceniobiorcy, tej firmy u której
    wykupiłem usługę i też ta firma wystawiła fakturę za ta usługę.

    Wszystko OK.

    Ale..

    przelew poszedł do firmy dotpay, tytuł to jakieś magiczne, nic nie
    mówiące cyferki, firma niby znana, ale ja od tej firmy nic nie kupiłem a
    przelałem im pieniądze.
    Natomiast faktura przyszła od firmy, od której biorę usługę.
    Na fakturze sposób płatności - przelew, jednakże nie ma żadnego numeru
    konta, brak jakiejkolwiek wzmianki odnośnie pośrednika w płatności.

    Jak powiązać takie dane aby było to poprawne, tak co by się nikt nie
    doczepił podczas ewentualnej kontroli?
    Dzwoniąc do firmy od której mam usługę niczego się nie idzie dowiedzieć,
    jest to duża firma i rozmawia się z betonem, problemu generalnie nie widzą.

    Google podpowiada dużo, ale z tej drugiej strony, tz ze strony osoby
    która otrzymuje pieniądze przez dotpay. Mojego przypadku nie znalazłem w
    tym gąszczu informacji, tak jak by problem nie istniał.. A może nie
    istnieje?
    Jak to wygląda w praktyce?

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2010-10-18 13:26:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-18 15:23, Rafał pisze:

    > Jak to wygląda w praktyce?

    Ale co konkretnie Ci nie pasuje? Zacznij od tego: po co Ci podczas
    kontroli dowód opłaty za fakturę.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-10-18 13:30:47
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 18.10.2010 15:26, Liwiusz pisze:

    > Ale co konkretnie Ci nie pasuje? Zacznij od tego: po co Ci podczas
    > kontroli dowód opłaty za fakturę.

    Tak naprawdę nie mi a księgowej...
    Chodzi jej o przelew z konta firmowego, który to nie ma wspólnego
    mianownika z fakturą, no może poza kwotą.

  • 4. Data: 2010-10-18 13:38:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-18 15:30, Rafał pisze:

    > Tak naprawdę nie mi a księgowej...
    > Chodzi jej o przelew z konta firmowego, który to nie ma wspólnego
    > mianownika z fakturą, no może poza kwotą.

    A jaką prowadzisz księgowość? Jaka jest forma prawna firmy?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-10-18 13:42:41
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 18.10.2010 15:38, Liwiusz pisze:

    > A jaką prowadzisz księgowość? Jaka jest forma prawna firmy?

    sp.z o.o. pełna księgowość chyba, bo ja do księgowości zaglądam tylko
    jak faktury zanoszę..

  • 6. Data: 2010-10-18 13:45:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10/18/2010 03:42 PM), Rafał wrote:

    > sp.z o.o. pełna księgowość chyba, bo ja do księgowości zaglądam tylko
    > jak faktury zanoszę..

    Ja bym uderzał do Dotpay o potwierdzenie transakcji. Z resztą - nie
    przysłali ci żadnego maila na jej temat?

    p. m.

  • 7. Data: 2010-10-18 14:20:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Zacznij od tego: po co Ci podczas
    > kontroli dowód opłaty za fakturę.

    A jak zechce zwrot VAT na 25 dni?

  • 8. Data: 2010-10-18 15:11:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 18-10-2010 16:20, cef pisze:

    > A jak zechce zwrot VAT na 25 dni?

    Zapłata przez dotpaya w takiej kwocie, że jej zwrot w 25 dni jest
    kluczowy dla finansów firmy???

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2010-10-18 16:27:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maddy wrote:

    > Zapłata przez dotpaya w takiej kwocie, że jej zwrot w 25 dni jest
    > kluczowy dla finansów firmy???

    Warunkiem tego akurat zwrotu jest zapłata WSZYTSKICH faktur,
    które będa ujęte w rejestrze VAT. Więc jak będzie chciał przyspieszony
    zwrot całej kwoty z VAT (byc może ogromnej z punktu widzenia finansów firmy)
    ,
    która wykazana jest w rejestrze, to ta drobinka
    też będzie musiała być zapłacona.