  • 1. Data: 2008-03-08 22:16:31
    Temat: umowa o dzieło- pytanko
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    hej, prowadze DG, VAT, KPiR. Ostatnio poprosilem o pomoc w wykonaniu pewnego
    projektu graficznego kolezanke. Ona nie prowadzi DG, jest studentka.
    Załóżmy ze kolezanka miala otrzymac za to zlecenie 1000 zl brutto.
    Czyli jak to licze?
    1000 zl - 20% koszt uzyskania przychodu (no i pierwsze pytanie czy moze byc
    w takim wypadku 50%)
    800 zl- 19% podatek ktory place fiskusowi (152 zl)
    Kolezance wyplacam wiec 648 zl.
    Czy to oznacza ze jestem " do przodu" 38 zl? (1000 zl w koszty *19% - 152
    zl)

    do 20 nastepnego miesiaca PIT4 ma zostac wyslany do US ktoremu podlega
    kolezanka.

    no i czy te 1000 zl wpisuje do KPIR do kolumny 13?

    bede wdzieczny za pomoc przy pierwszej umowie o dzielo:)

    pzdr
    Anax

  • 2. Data: 2008-03-08 22:51:37
    Temat: Re: umowa o dzieło- pytanko
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Anax,

    Saturday, March 8, 2008, 11:16:31 PM, you wrote:

> [...]
    > w takim wypadku 50%)
    > 800 zl- 19% podatek ktory place fiskusowi (152 zl)

    A dlaczego nie 848?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2008-03-08 23:01:01
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Anax WRC" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > byc w takim wypadku 50%)
    > 800 zl- 19% podatek ktory place fiskusowi (152 zl)

    To koszty jej nie Twoje.
    Więc koleżance wypłacasz 848 zł.

  • 4. Data: 2008-03-09 00:00:40
    Od: Alan <a...@w...pl.ooo>

    Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Anax WRC" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To koszty jej nie Twoje.
    > Więc koleżance wypłacasz 848 zł.

    A co z tymi 50% kosztami? Jeżeli zrzekła sie praw majątkowych czy
    podatek nie powinien być liczony od 500pln?

    --
    Alan

  • 5. Data: 2008-03-09 00:10:12
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Anax WRC" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To koszty jej nie Twoje.
    > Więc koleżance wypłacasz 848 zł.

    a tak racja, a jak z tymi 50%? jesli np zrobila projekt to musi napisac po
    prostu ze zrzeka sie go na moją rzecz i moge liczyc ten podatek od 500 zl?
    Anax

  • 6. Data: 2008-03-09 00:23:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Anax,

    Sunday, March 9, 2008, 1:10:12 AM, you wrote:

    [...]

    > a tak racja, a jak z tymi 50%? jesli np zrobila projekt to musi napisac po
    > prostu ze zrzeka sie go na moją rzecz i moge liczyc ten podatek od 500 zl?

    Kolejny raz pojawia się kwestia zrzeczenia się praw majątkowych. Moim
    zdaniem wcale nie jest to konieczne do naliczenia 50% kosztów. Do
    takich kosztów mają prawo autorzy bez względu na to, czy zrzekną się
    czy też nie praw majątkowych. Moga udzielić np. niewyłącznej licencji
    na użycie dzieła i będzie to nadal przychód podlegający naliczeniu
    kosztów w wysokości 50%

    Oczywiście jest to dywagacja ogólna, dotycząca ogólnie praw
    majątkowych i ich zrzekania się.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2008-03-09 00:25:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Anax WRC" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > do 20 nastepnego miesiaca PIT4 ma zostac wyslany do US ktoremu podlega >
    > kolezanka.

    Nie ma juz PIT-4 -gdy byly, wysyslales go do SWOJEGO US - tak jak teraz do
    31 stycznia wyslesz tam PIT-4R. Do 20 nastepnego miesiaca wplacasz tylko
    zaliczke na konto SWOJEGO US.

    Do JEJ US wysylasz PIT-11 do konca lutego przyszlego roku. Drugi taki sam
    pit -11 wreczasz jej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2008-03-09 01:41:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alan pisze:

    > A co z tymi 50% kosztami? Jeżeli zrzekła sie praw majątkowych czy
    > podatek nie powinien być liczony od 500pln?

    Nie musi się zrzekać, wystarczy że w tylko jakiejś części przeniesie
    (np. udzieli licencji).