  • 1. Data: 2005-07-11 11:58:32
    Temat: vat-transport
    Od: "ata" <a...@e...pl>

    Zgodnie z ustawa Vat Art 19 punkt 13 podpunkt 2 obowiązek podatkowy powstaje
    po otzrymaniu calosci lub czesci zaplaty nie pozniej jednka niz 30 dni
    liczac od dnia wykonania uslug
    a)trasnportu ososb i ladunkow.......

    Teraz mam pytanie czy pojawily sie jakies komentarze zwiazane z
    niezastosowaniem tego Art.?
    Przyszlam do firmy i zastanwaiam sie czy musze zrobic korekty poprzednich
    deklaracji ? czy moge to tak zostawic i np od ktoregos miesiaca to
    zastosowac ??
    Wyraznie wydaje mi sie to naciagane ...

    ata

  • 2. Data: 2005-07-12 07:13:39
    Temat: Re: vat-transport
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ata" <a...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przyszlam do firmy i zastanwaiam sie czy musze zrobic korekty poprzednich
    > deklaracji ? czy moge to tak zostawic i np od ktoregos miesiaca to

    Od 1 maja 2004r nie ma sankcji za wcześniejwsze wyakzanie VAT naleznego ale
    trzeba zapłacić odsetki od niedopłaty VAT za okresy w kórych z powodu
    przesunieć masz wykazany wyższy VAT do zapłaty po korekcie. Za wczesniejsze
    miesiace możesz spodziewać się nawet kar jeśli przjdzie kontrola.
    Myśle ze powinnaś zrobić korekty, bo odsetki płacisz do chwili złożenia
    korekt lub decyzji US więc im szybciej tym lepiej. Ja zrobiłam korekty za
    1,5 roku i wyszło mi sporo odsetek do zapłaty (kilkadziesiąt tys).
    Ponadto musisz się zwrócić z wnioskiem do US o stwierdzenie nadpłaty w
    misiącach, w których ona powstaje i zaliczenie jej na poczet niedopłat z
    pozostałych miesięcy. W sumie z VATem wyjdziesz na zero, tylko te odsetki
    trzeba zapłącić.

    MB

    księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS

  • 3. Data: 2005-07-12 08:47:39

[...]