  • 1. Data: 2008-03-05 22:06:08
    Temat: składka zdrowotna zabiera mi pieniądze z ulgi na dziecko ?
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    Witam
    Właśnie siedzę nad PITem 36 (działalność plus drugie źródło) i wychodzi mi
    podatek w zaokragleniu 4500,
    od tego odliczam skladki zdrowotne w sumie zapłaciłem ~3600, wychodzi że
    podatku powinienem zapłacić 900.
    Czyli Gdyby nie to że muszę płącić składkę zdrowotną od każdego źródła to
    podatek bym mógł pomniejszyć (PIT 0 dwoje dzieci)
    o ~2300 a tak mogę tylko NFZ w klamkę pocałować ?

    Czy coś mi się .......

    Pozdrawiam
    boropi

  • 2. Data: 2008-03-05 23:09:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    boropi wrote:
    > Witam
    > W?a?nie siedze nad PITem 36 (dzia?alno?ae plus drugie 1/4 ród?o) i wychodzi mi
    > podatek w zaokragleniu 4500,
    > od tego odliczam skladki zdrowotne w sumie zap?aci?em ~3600, wychodzi ?e
    > podatku powinienem zap?aciae 900.
    > Czyli Gdyby nie to ?e musze p??ciae sk?adke zdrowotn? od ka?dego 1/4 ród?a to
    > podatek bym móg? pomniejszyae (PIT 0 dwoje dzieci)
    > o ~2300 a tak moge tylko NFZ w klamke poca?owaae ?
    >
    > Czy co? mi sie .......

    No przecież zdrowie zawsze najwazniejsze.
    Wiec o co chodzi...

  • 3. Data: 2008-03-06 00:54:51
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "boropi" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy coś mi się .......

    Na tym to wlasnei polega.
    Za rok, madrzejszy o kolejne doswiadczenie, wejdziesz w uklad z bezdzietnym
    kumplem prowadzacym DG, wykonasz mu jakas superdroga usluge, on bedzie mial
    koszty a Ty podatek do odliczenia (i dole od kumpla) i bedzie git!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2008-03-06 10:24:59
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-03-2008 o 23:06:08 boropi <b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > podatek bym móg? pomniejszyae (PIT 0 dwoje dzieci)
    > o ~2300 a tak moge tylko NFZ w klamke poca?owaae ?

    Ale czekaj, o co chodzi?

    4500 - 3600 = 900, a te 900 sie zeruje po uldze na dzieci i placisz 0,
    czyli pewnie zwrot dostajesz ?

    Czy nie o tym pisales?

    pozdr,
    tommyz

  • 5. Data: 2008-03-06 10:29:39
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > No przecież zdrowie zawsze najwazniejsze.
    > Wiec o co chodzi...

    No tak, wiem ze ta "ulga prorodzinna" jest bardzo niesprawiedliwa i tak
    naprawdę rodziny w złej sytuacji finansowej
    nic na niej nie zyskają.
    W moim przypadku drażni mnie to że jak ktoś zarobił identyczną jak ja kwote,
    ale z jednego źródła
    i ma 2 dzieci to odliczy całość ulgi, ja moge tylko jedną i to nie pełną.

  • 6. Data: 2008-03-06 10:31:15
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-03-2008 o 11:29:39 boropi <b...@w...pl> napisał(a):

    > No tak, wiem ze ta "ulga prorodzinna" jest bardzo niesprawiedliwa i tak
    > naprawde rodziny w z?ej sytuacji finansowej
    > nic na niej nie zyskaj?.
    > W moim przypadku dra?ni mnie to ?e jak kto? zarobi? identyczn? jak ja
    > kwote,
    > ale z jednego 1/4 ród?a
    > i ma 2 dzieci to odliczy ca?o?ae ulgi, ja moge tylko jedn? i to nie pe?n?.

    Ale przecież zeruje Ci się podatek, więc o co chodzi??

    pozdr,
    tommyz

  • 7. Data: 2008-03-06 14:56:08
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > Ale czekaj, o co chodzi?
    >
    > 4500 - 3600 = 900, a te 900 sie zeruje po uldze na dzieci i placisz 0,
    > czyli pewnie zwrot dostajesz ?
    >
    > Czy nie o tym pisales?

    Gdybym ten dochód jaki mam miał z jednego źródła tylko, to wtedy
    składka zdrowotna by wyniosła około 2400 a reszte
    od obliczonego podatku (4500) oddali by mi w "uldze rodzinnej"
    Czyli dlatego że mam dwa źródła dochodu i dwa razy opłacona składka
    zdrowotna
    jestem do tyłu jakieś 1200 zł.

    a tak oddają tylko 900 zł bo resztę pochłonął NFZ

    pozdr
    boropi

  • 8. Data: 2008-03-06 15:05:05
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-03-2008 o 15:56:08 boropi <b...@w...pl> napisał(a):

    > Gdybym ten dochód jaki mam mia? z jednego 1/4 ród?a tylko, to wtedy
    > sk?adka zdrowotna by wynios?a oko?o 2400 a reszte
    > od obliczonego podatku (4500) oddali by mi w "uldze rodzinnej"
    > Czyli dlatego ?e mam dwa 1/4 ród?a dochodu i dwa razy op?acona sk?adka
    > zdrowotna
    > jestem do ty?u jakie? 1200 z?.
    >

    > a tak oddaj? tylko 900 z? bo reszte poch?on?? NFZ

    Zaraz.

    Wychodzi Ci 4500 podatku.
    Zdrowotnego do odliczenia masz 3600, znaczy sie ze zapłaciłeś go jakieś
    4180.
    Podatek się zeruje(4500-3600-ulga=0)
    Jesteś w plecy o nieodliczalne zdrowotne: 4180-3600 = 580.

    Gdybyś miał jedno źródło, zdrowotne do odliczenia wyszłoby 2400, znaczy się
    że zapłaciłbyś go 2800, czyli 400zł nie odliczyłbyś.
    Podatek też by się wyzerował(4500-2400-2xulga=0).

    Znaczy się że jesteś w tej chwili w plecy 180zł - w obu sytuacjach podatek
    się zeruje,
    natomiast w przypadku dwóch źródeł płacisz 580-400=180zł więcej
    nieodliczalnego zdrowotnego.

    Oczywiście możesz też zrobić tak jak sugeruje SDD - nabić kumplowi koszty
    w zamian za dolę
    i wykorzystać ulgę dziecięcą do końca :)

    pozdr,
    tommyz

  • 9. Data: 2008-03-06 16:01:00
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

> [...]
    > w zamian za dolę
    > i wykorzystać ulgę dziecięcą do końca :)

    W przypadku gdybym pracował na 2 etatach to wyliczenie by pasowało,
    ale ja mam jeden etat a drugie źródło to własna działalność od której
    zdrowotne płace bez względu na dochód w określonej z góry minimalnej
    wielkości i to ta 2 składka opłacana przeze mnie pożarła mi ulgę.

    pzdr.
    boropi

  • 10. Data: 2008-03-06 16:09:58
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > zdrowotne płace bez względu na dochód w określonej z góry minimalnej
    > wielkości i to ta 2 składka opłacana przeze mnie pożarła mi ulgę.

    Trzeba było trochę grudniowych kosztów w styczniu rozliczyć.
    W sumie jeszcze jest czas, o ile już podatku nie płaciłeś.