  • 1. Data: 2010-03-04 12:36:13
    Temat: Bilet PKP >50km
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Kupiłem bilet na IC, ale w kasie PR.
    Jak wygląda sprawa z uznaniem takiego biletu za fakturę -
    czy NIP na bilecie musi być NIPem przewoźnika czy ma być NIPem sprzedawcy?

    Przepis jest taki:

    § 17. Za fakturę uznaje się również:
    1) bilety jednorazowe, wydawane przez podatników uprawnionych do
    świadczenia usług polegających na przewozie osób: kolejami
    normalnotorowymi, taborem samochodowym, statkami pełnomorskimi, środkami
    transportu żeglugi śródlądowej i przybrzeżnej, promami, samolotami i
    śmigłowcami, jeżeli zawierają następujące dane:
    a) nazwę i numer identyfikacji podatkowej sprzedawcy,

    - i mi wychodzi że mój bilet jest fakturą, bo nawet jeśli NIP ma być NIPem
    podatnika uprawnionego
    do świadczenia usług kolejowych, to PR jest uprawnione (co z tego że
    jechałem IC, litera przepisu jest wypełniona).

    Ktoś przeciw?

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-03-04 22:40:16
    Temat: Re: Bilet PKP >50km
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Mar 2010, Tomek wrote:

    > Kupiłem bilet na IC, ale w kasie PR.
    > Jak wygląda sprawa z uznaniem takiego biletu za fakturę -
    > czy NIP na bilecie musi być NIPem przewoźnika czy ma być NIPem sprzedawcy?

    Powiem tak: samowolnie uznałbym tę kwestię za "uchybienie
    mniejszej wagi" ;P

    > Ktoś przeciw?

    Ja nie.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-03-04 23:28:48
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-04 23:40, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Powiem tak: samowolnie uznałbym tę kwestię za "uchybienie
    > mniejszej wagi" ;P

    MOżesz rozwinąć, dlaczego to miało by być uchybienie?

  • 4. Data: 2010-03-05 00:05:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2010, Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > MOżesz rozwinąć, dlaczego to miało by być uchybienie?

    Zapomniałem dodać: "jeśliby ktoś chciałby się tam dopatrzeć uchybienia"!

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-03-05 07:43:09
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-03-2010 o 01:05:24 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Zapomniałem dodać: "jeśliby ktoś chciałby się tam dopatrzeć
    > uchybienia"!

    Ok, dzięki.

    --
    Tomek