  • 1. Data: 2010-03-04 17:08:42
    Temat: Odliczenia od podatku składek zdrowotnych ZUS z działalności gospodarczej w ktorym miejscu PIT-36 ?
    Od: Przemo <p...@g...com>

    Witam. Jestem zatrudniony w ramach umowy o pracy na cały etat, a
    oprócz tego prowadzę działalność gospodarczą, od której co miesiąc od
    grudnia 2008 do grudnia 2009 odprowadzałem obowiązkowe składki
    zdrowotne do ZUS. Wyczytałem że mogę te składki odliczyć od podatku w
    wysokości 7,75% podstawy wymiaru, czyli za okres grudzien 2008 -
    listopad 2009 mogę odliczyć kwotę 2294,22zł. I teraz pytanie czy tą
    kwotę doliczam do składek zdrowotnych podanych przez pracodawce w
    PIT-11 poz. 78 (w ramach umowy o pracę) i podaję je zsumowane w
    pozycji 176 (bądż 177 jak z małżonką) PITu 36 ? Będę wdzięczny za
    pomoc.

  • 2. Data: 2010-03-04 19:29:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemo wrote:

> [...]
    > PIT-11 poz. 78 (w ramach umowy o pracę) i podaję je zsumowane w
    > pozycji 176 (bądż 177 jak z małżonką) PITu 36 ? Będę wdzięczny za

    Uwzgledniasz w polu 176 PIT36, a nie 177 nawet jeśli z małżonką -
    w polu 177, to małżonka podaje swoje składki (sumę z różnych źródeł)

    Faktycznie podajesz sumę składek wykazanych w PIT11
    przez pracodwacę i opłaconych przez Ciebie z działalności
    (oczywiście nie sumę składek tylko te 7,75 podstawy)

  • 3. Data: 2010-03-07 10:06:45
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 4 Mar 2010 09:08:42 -0800 (PST), Przemo <p...@g...com>
    wrote:

    >czy tą
    >kwotę doliczam do składek zdrowotnych podanych przez pracodawce w
    >PIT-11 poz. 78 (w ramach umowy o pracę) i podaję je zsumowane w
    >pozycji 176 (bądż 177 jak z małżonką) PITu 36 ?
    Tak

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc-nad-morzem