  • 1. Data: 2008-03-06 14:39:31
    Temat: Czy mogę odpisać te 1145 złotych?
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Mój syn ma 20lat i jeszcze się uczy. Chciałem odliczyć od mojego dochodu
    1145 ulgi na dziecko. Jest pewien problem. Chłopak w 2007 zarobił na umowę
    2300 zł, więc poniżej kwoty wolnej od opodatkowania. Oczywiście dostał PIT,
    firma odprowadziła 19% podatku. Wiem ,że musi się rozliczyć z fiskusem i
    dostanie zwrot tego podatku ponieważ zarobił poniżej 3000 złotych w całym
    2007 roku. Mam tylko jeden problem. Czy mogę z tytułu syna odliczyć te 1145
    zl, skoro osiągnął ten dochód w kwocie 2300zł?

    wiatrak

  • 2. Data: 2008-03-06 18:56:12
    Temat: Re: Czy mogę odpisać te 1145 złotych?
    Od: "Tomek." <p...@o...pl>

    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > złotych w całym 2007 roku. Mam tylko jeden problem. Czy mogę z tytułu syna
    > odliczyć te 1145 zl, skoro osiągnął ten dochód w kwocie 2300zł?

    Ulga z tytułu wychowywania dzieci (art. 27f ustawy). Prawo do ulgi
    przysługuje podatnikowi, który w roku podatkowym wychowywał własne lub
    przysposobione:
    1. dzieci małoletnie,
    2. dzieci, bez względu na ich wiek, które zgodnie z odrębnymi przepisami
    otrzymywały zasiłek pielęgnacyjny,
    3. dzieci do ukończenia 25 lat uczące się w szkołach, o których mowa w
    przepisach o systemie oświaty lub w przepisach - Prawo o szkolnictwie
    wyższym, jeżeli w roku podatkowym dzieci te nie uzyskały dochodów, z
    wyjątkiem dochodów wolnych od podatku dochodowego, renty rodzinnej oraz
    dochodów w wysokości niepowodującej obowiązku zapłaty podatku.

    ciebie dotyczy pkt 3

    pzdr
    tomek

  • 3. Data: 2008-03-06 19:13:26
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

> [...]
    > wyjątkiem dochodów wolnych od podatku dochodowego, renty rodzinnej oraz
    > dochodów w wysokości niepowodującej obowiązku zapłaty podatku.

    Dzięki

    wiatrak

  • 4. Data: 2008-03-06 22:02:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości
    > Mój syn ma 20lat i jeszcze się uczy. Chciałem odliczyć od mojego dochodu
    > 1145 ulgi na dziecko.

    Nie od DOCHODU, od PODATKU.
    O ile oczywiscie jest od czego :)

    Pozdrawiam