  • 1. Data: 2003-06-18 17:57:25
    Temat: [DG] plebiscyt :)
    Od: "jb" <s...@t...pl>

    Wielkimi krokami zbliza sie czas rozliczenia dochodu z dzialalnosci
    gospodarczej.
    A ja dalej nie wiem co zrobic z zagraniczna faktura za uslugi wykonane w
    Polsce
    przez zagraniczna firme. Wystawilem sobie wewnetrzna fakture (co do tego
    mialem
    pewnosc) i teraz nie wiem co dalej, a o od tego zalezy juz mocno to co
    wpisze
    w deklaracji ktora musi ode mnie wyjsc w piatek. Dokopalem sie do dwoch,
    wzajemnie sprzecznych rozwiazan ktore zostaly potwierdzone przez ZBRy*
    i innych "dzialaczy" ...

    1) Od faktury wew. oczywiscie placimy VAT, a jej wartosc brutto wpisujemy do
    KPiR
    jako koszt, o Vacie zapominamy
    2) Od faktury wew. placimy VAT, jej wartosc netto wpisujemy do KPiR, a Vat
    (jako, co prawda
    tylko przez nas ale zawsze NALICZONY) odliczamy w kolejnym miesiaciu.

    a juz najbardziej zamieszalo mi:
    http://www2.gazeta.pl/firma/1,31753,674690.html

    Urzadzam wiec plebiscyt -> ktore rozwiazanie jest "bardziej prawidlowe" ?
    Finansowo nie ma miedzy
    nimi specjalnej roznicy, ale jakos nie pale sie ryhlych odwiedzin US :D

    Pozdrawiam serdecznie

    --
    jb
    www.szturmowa.com