  • 1. Data: 2009-01-05 23:00:08
    Temat: Działalność gospodarcza a umowa o dzieło
    Od: e...@g...com

    Witam,
    prowadzę dział. gosp. (ryczałt+VAT) w zakresie - działalność gosp.
    związana z przygotowaniem druku (PKD 22.24). Ostatnio podjęłam się
    wykonania korekty językowej pewnej książki (z tym, że ma być kilka
    takich zleceń). Jak mniemam, korekta językowa nie mieści się w
    zakresie prowadzonej przeze mnie działalności (a może jednak można to
    podciągnąć pod: "tworzenie dokumentów, publikację dokonaną przy
    wykorzystaniu komputera oraz pozostałe czynności realizacyjne"?).
    Proszę podpowiedzcie mi:
    1. Czy powinnam podpisać ze zleceniodawcą umowę o dzieło na korektę i
    rozliczyć ten przychód na zasadach ogólnych, ale czy nie podpada to
    pod VAT (na podstawie art 15 ust. 2 ustawy o vat), czyli czy po
    wykonaniu zlecenia mam wystawić "zwykły rachunek" czy jednak fakturę
    VAT?
    2. A może jednak potraktować to jak działalność gospodarczą, wystawić
    jak zwykle fakturę Vat i zapłacić ryczałt od wykonanej usługi (8,5%)
    + VAT?

    Jak to ugryźć?