  • 1. Data: 2012-02-27 09:10:06
    Temat: Koszty z grudnia w VAT-7 za styczen 2012
    Od: "Piotr Przekota" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam

    Znalazlem fakture zakupu czesci komputerowej z konca 2011 roku (platnosc
    gotowka). Sadzilem, ze mi zginela i nie mialem czasu udac sie po duplikat. Nie
    jest to duza kwota, ale zawsze cos. Czy moge umiescic ta fakture w VAT-7 za
    miesiac styczen 2011? Czy w przypadku kontroli ktos moze kwestionowac fakt
    zaksiegowania zakupu z 2011 w roku 2012?

    Piotr

  • 2. Data: 2012-02-27 10:42:30
    Temat: Re: Koszty z grudnia w VAT-7 za styczen 2012
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Feb 2012, Piotr Przekota wrote:

> [...]
    > jest to duza kwota, ale zawsze cos. Czy moge umiescic ta fakture w VAT-7 za

    VAT zasadniczo jest "miesięczny" i nie licząc drobnych wyjątków typu
    określania limitów - koniec roku nie ma znaczenia.
    Poza wyjątkami, "dla zasady", odliczać można przez kolejne dwa okresy
    rozliczeniowe.
    BTW: jesteś "wielkim podatnikiem" czy z innych powodów nie chcesz
    rozliczania kwartalnego?

    > Czy w przypadku kontroli ktos moze kwestionowac fakt
    > zaksiegowania zakupu z 2011 w roku 2012?

    *Odliczenia VATu* nie.
    Dochodowy to inna sprawa.
    Ale skoro to była "część komputerowa", to problemu nie widzę, art.22d.1
    jak rozumiem znasz :) (kryterium poniesienia kosztu w takim przypadku
    *nie jest* moment zakupu, to jest przepis szczegółowszy od art.22)

    pzdr, Gotfryd