  • 1. Data: 2012-02-25 21:15:34
    Temat: Zatrudnienie w firmie zagranicznej podczas przebywania w Polsce
    Od: "Olaf Nestowicz" <m...@g...pl>

    Witam,
    Mam taki problem. Chce mnie zatrudnić firma międzynarodowa zarejestrowana na
    Seszelach. Swoją pracę wykonywałbym zdalnie (przez internet) a przebywałbym tu
    w Polsce. Firma działa w branży nieruchomości: wynajem i sprzedaż lokali
    głównie w rejonie Azji Płd.-Wsch. i Pacyfiku. Oferują mi podpisanie normalnego
    kontraktu dwuletniego (wg prawa Seszeli) i wypłatę wynagrodzenia na konto
    założone tam. Nie są to jakieś kokosy około 4-5 tys. USD miesięcznie. Jaka jest
    moja sytuacja względem polskiego fiskusa? W jaki sposób mogę zgłosić w Polsce,
    że jestem zatrudniony przez firmę zagraniczną, która nie posiada tu swojej
    siedziby? Jak z rozliczeniami podatków? Czy w ogóle to zgłaszać? Będę wdzięczny
    za rady.
    Olaf Nestowicz

  • 2. Data: 2012-02-26 05:12:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/25/2012 3:15 PM, Olaf Nestowicz wrote:
    > . Jaka jest
    > moja sytuacja względem polskiego fiskusa?

    A jak myślisz? :) Do opodatkowania.

    W jaki sposób mogę zgłosić w Polsce,
    > że jestem zatrudniony przez firmę zagraniczną, która nie posiada tu swojej
    > siedziby? Jak z rozliczeniami podatków?

    Tak przez przypadek znalazłem fajną rzecz

    http://www.is.waw.pl/Download/broszury/49/28/broszur
    a_dochody_zagraniczne_2011.pdf

    Jak przeczytasz i bedziesz miał pytania to napisz.

    Seszele to troche niewdzieczne miejsce jeśli chodzi o podatki.

    > Czy w ogóle to zgłaszać?

    To zalezy jak bardzo chcesz oberwać od US

    > Będę wdzięczny
    > za rady.

    te to tylko u doradcy podatkowego.