  • 1. Data: 2023-10-05 10:29:29
    Temat: Odsetki od spłaty podatku w kilku ratach
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Taki problem: brak całej kwoty na zapłacenir VAT.
    Klient płaci częściowo w terminie, później w kolejnych 2 lub 3 krokach.

    Jest jakiś kalkulator do wyliczenia odsetek do tego typu spłaty?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2023-10-05 11:53:11
    Temat: Re: Odsetki od spłaty podatku w kilku ratach
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Oct 2023 10:29:29 +0200, Adam wrote:
    > Taki problem: brak całej kwoty na zapłacenir VAT.
    > Klient płaci częściowo w terminie, później w kolejnych 2 lub 3 krokach.
    >
    > Jest jakiś kalkulator do wyliczenia odsetek do tego typu spłaty?

    Odsetki ustawowe, ale w przypadku CIT to jakos wyjątkowo niekorzystnie
    US liczy (dwa dni spóżnienia, a licza za cały rok),
    ciekawe jak to przy VAT wychodzi ..

    J.

  • 3. Data: 2023-10-05 13:38:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 5 Oct 2023 11:53:11 +0200, J.F napisał(a):

    > Odsetki ustawowe, ale w przypadku CIT to jakos wyjątkowo niekorzystnie
    > US liczy (dwa dni spóżnienia, a licza za cały rok),
    > ciekawe jak to przy VAT wychodzi ..

    Ok, odsetki ustawowe.

    Ale jak policzyć, jeśli przykładowo VAT do 25 maja był 5000 do zapłaty, z
    czego zapłacono 1200, 12 czerwca poszło 1500, 28 czerwca kolejne 1000.
    Resztę klient spłaca 10 lipca - ile?
    Liczyć odsetki od sum częściowych z ich datami?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2023-10-05 14:41:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Oct 2023 13:38:50 +0200, Adam wrote:

> [...]
    > Resztę klient spłaca 10 lipca - ile?
    > Liczyć odsetki od sum częściowych z ich datami?

    Tak mi chodzi po głowie, ze 12 czerwca to oni liczą "należalo sie do
    dzis 50zl odsetek od zaleglosci 3800, obywatel te 50zl wplacil,
    a 1450 ksiegujemy na splate zagleglosci głownej".
    28 czerwca podobne przeliczenie dla zaleglosci juz tylko 2350, itd.

    Ale czy oni dokladnie tak liczą ... moze jednak spytac w US ile im
    wychodzi ...

    J.

  • 5. Data: 2023-10-05 16:24:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 5 Oct 2023 14:41:46 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
    > 28 czerwca podobne przeliczenie dla zaleglosci juz tylko 2350, itd.
    >
    > Ale czy oni dokladnie tak liczą ... moze jednak spytac w US ile im

    Spytać można, podadzą kwotę. Zresztą w tym u.s. siedzą sympatyczne i
    komunikatywne osoby.
    Ale mi chodzi o algorytm, a to już może być poza wiedzą osoby z u.s. - ale
    popytać trzeba - za to się nie płaci ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2023-10-06 14:35:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.10.2023 o 14:41, J.F pisze:

> [...]
    > 28 czerwca podobne przeliczenie dla zaleglosci juz tylko 2350, itd.
    > Ale czy oni dokladnie tak liczą ... moze jednak spytac w US ile im

    Na pewno tak się liczy przy cywilnych rozliczeniach. Zdaje się, ze przy
    skarbowych też.

    --
    (~) Robert Tomasik