1. Data: 2008-04-20 22:04:08
Temat:Re: PIT-36 "zaliczki należne" a "zaliczki faktycznie zapłacone"
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Kozłowski" <k...@n...com> napisał
w wiadomości news:480bb597$0$31490$f69f905@mamut2.aster.pl...

Skoro zaliczki nie zapłacono, to nie zapłacono. o tyle zwiększy się twoje
zobowiązanie podatkowe, czyli niedopłata.

2. Data: 2008-04-20 22:28:02
Od:Krzysztof Kozłowski <k...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

W trakcie wypełniania rocznego zeznania PIT-36 natrafiłem na kolejny
kwiatek. Korzystam z programu PITY-2007 autorstwa firmy IPS.

Sprawa dotyczy pola 74 (należne zaliczki za dochody z praw autorskich).
Były to umowy o dzieło z zagraniczną firmą. Wpisałem tam zsumowane kwoty
zapłaconych zaliczek z tytułu PIT-53 (wrzesień, październik 2007).
Problem mam z przychodem od tej firmy z grudnia 2007 - otrzymałem
przychód, ale nie zapłaciłem zaliczki, zgodnie z updof.

Pytanie: Czy tę niezapłaconą zaliczkę mam uznać za "należną" i gdzieś
wpisać do PIT-36 czy pominąć i całość się wyliczy samodzielnie w
programie? Pytam bo po kliknięciu w pole 184 program pyta się mnie "czy
kwota zaliczek faktycznie zapłaconych i pobranych przez płatników jest
równa kwocie zaliczek NALEŻNYCH"? A ja nie wiem co odpowiedzieć - na
chłopski rozum nie jest równa (bo należy się więcej).

KK

3. Data: 2008-04-21 10:18:47
Od:nijou <n...@w...adres.jest.po.lewej.stronie.malpy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Tomasik pisze:
> [...]
>
> Skoro zaliczki nie zapłacono, to nie zapłacono. o tyle zwiększy się
> twoje zobowiązanie podatkowe, czyli niedopłata.

Czyli, jeżeli dobrze rozumiem, nic nie zmieniam, niezapłaconej za
grudzień 2007 zaliczki nigdzie nie wpisuję w PIT-36 tylko płacę to, co
program podaje (czyli faktyczny podatek od wszystkich przychodów za 2007
minus zapłacone zaliczki)?

KK

4. Data: 2008-04-21 10:34:33
Od:Krzysztof Kozłowski <k...@n...com> szukaj wiadomości tego autora