  • 1. Data: 2008-04-20 22:04:08
    Temat: Re: PIT-36 "zaliczki należne" a "zaliczki faktycznie zapłacone"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kozłowski" <k...@n...com> napisał
    w wiadomości news:480bb597$0$31490$f69f905@mamut2.aster.pl...

    Skoro zaliczki nie zapłacono, to nie zapłacono. o tyle zwiększy się twoje
    zobowiązanie podatkowe, czyli niedopłata.

  • 2. Data: 2008-04-20 22:28:02
    Od: Krzysztof Kozłowski <k...@n...com>

    Witam,

    W trakcie wypełniania rocznego zeznania PIT-36 natrafiłem na kolejny
    kwiatek. Korzystam z programu PITY-2007 autorstwa firmy IPS.

    Sprawa dotyczy pola 74 (należne zaliczki za dochody z praw autorskich).
    Były to umowy o dzieło z zagraniczną firmą. Wpisałem tam zsumowane kwoty
    zapłaconych zaliczek z tytułu PIT-53 (wrzesień, październik 2007).
    Problem mam z przychodem od tej firmy z grudnia 2007 - otrzymałem
    przychód, ale nie zapłaciłem zaliczki, zgodnie z updof.

    Pytanie: Czy tę niezapłaconą zaliczkę mam uznać za "należną" i gdzieś
    wpisać do PIT-36 czy pominąć i całość się wyliczy samodzielnie w
    programie? Pytam bo po kliknięciu w pole 184 program pyta się mnie "czy
    kwota zaliczek faktycznie zapłaconych i pobranych przez płatników jest
    równa kwocie zaliczek NALEŻNYCH"? A ja nie wiem co odpowiedzieć - na
    chłopski rozum nie jest równa (bo należy się więcej).

    KK

  • 3. Data: 2008-04-21 10:18:47
    Od: nijou <n...@w...adres.jest.po.lewej.stronie.malpy.pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >
    > Skoro zaliczki nie zapłacono, to nie zapłacono. o tyle zwiększy się
    > twoje zobowiązanie podatkowe, czyli niedopłata.

    Czyli, jeżeli dobrze rozumiem, nic nie zmieniam, niezapłaconej za
    grudzień 2007 zaliczki nigdzie nie wpisuję w PIT-36 tylko płacę to, co
    program podaje (czyli faktyczny podatek od wszystkich przychodów za 2007
    minus zapłacone zaliczki)?

    KK

  • 4. Data: 2008-04-21 10:34:33
    Od: Krzysztof Kozłowski <k...@n...com>