  • 1. Data: 2008-04-28 15:33:44
    Temat: PIT czy składać?
    Od: "Juliusz " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mam pytanie (ze względu na termin dość pilne). Pewna osoba, która wcześniej
    rozliczała się z podatku PIT w ubiegłym roku nie uzyskała żadnych dochodów
    (jest na czyimś utrzymaniu czy coś w tym rodzaju). I teraz nie wie, czy musi
    składać PIT "zerowy", czyli z wpisanymi 0 w odpowiednich rubrykach o
    dochodach, czy też jest zwolniona ze składania formularzy PIT za dany rok.

  • 2. Data: 2008-04-28 16:16:37
    Temat: Re: PIT czy składać?
    Od: andrzej <a...@g...com>

> [...]
    > składać PIT "zerowy", czyli z wpisanymi 0 w odpowiednich rubrykach o
    > dochodach, czy też jest zwolniona ze składania formularzy PIT za dany rok.

    zeznanie PIT jest z uzyskanych przychodów; skoro nie ma żadnych
    przychodów to nie musi być składane.

    problem jednak może się pojawić gdyby dana osoba będzie potrzebwała
    zaświadczenia z US o uzyskanych dochodach; w przypadku nie złożenia
    zeznania co najwyżej dostanie zaświadczenie że... nie złożyła w danym
    urządzie zeznania... a to nie do wszystkich celów się nada

    a tak poza tym... nie wiem czy wogólem składanie zeznania "zerowego"
    ma sens... ustawa (updof art. 3) sama precyzuje że obowiązek podatkowy
    powstaje od całości przychodów (dochodów)... a co jak nie ma
    przychodów? powstaje obowiązek??