  • 1. Data: 2005-05-12 18:26:22
    Temat: Podatek od poroża;)
    Od: "... ..." <h...@N...gazeta.pl>

    Witam.
    Czy to prawda że trofea myśliwskie wiszące najspokojniej w świecie na ścianie
    (poroża,skóry)będą podlegały opodatkowaniu?
    Mam kilka takich po dziadku,kilka kupiłem na allegro.
    Wczoraj znajomy stwierdził że jak fiskus się dowie to pujde z torbami :).
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-05-12 18:30:44
    Temat: Re: Podatek od poroża;)
    Od: "opix" <s...@b...pl>

    Użytkownik "... ..." <h...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mam kilka takich po dziadku,kilka kupiłem na allegro.
    > Wczoraj znajomy stwierdził że jak fiskus się dowie to pujde z torbami

    opodatkowaniu........rejestracji i opłacie w urzędzie gminy -jako
    posiadacz poroża niezarejestrowanego popełniłeś już przestępstwo
    skarbowe -dotyczy to również wszelkiego rodzaju skór i wypchanych
    zwierząt
    stawki i zasady szukaj sobie na stronach ministerstwa ochrony
    środowiska bo gmina jest tylko wykonawcą rozporządzeń

    --
    OPIX

  • 3. Data: 2005-05-12 18:46:32
    Od: "... ..." <h...@g...pl>

    opix <s...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > stawki i zasady szukaj sobie na stronach ministerstwa ochrony
    > środowiska bo gmina jest tylko wykonawcą rozporządzeń

    Aleś mnie ostro potraktował.Przestępca podatkowy,malwersant i mafia
    paliwowa stanęła mi przed oczami:(.Więc jak znajdę w lesie to też mam
    wyrzucić?

  • 4. Data: 2005-05-12 19:16:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    opix wrote:

> [...]
    > stawki i zasady szukaj sobie na stronach ministerstwa ochrony
    > środowiska bo gmina jest tylko wykonawcą rozporządzeń

    A która ustawa jest podstawą prawną i jakie rozporządzenie te stawki
    wprowadza?

    Na stronie ministerstwa żadnych wyraźnie dostępnych informacji w tej
    kwestii nie ma...

  • 5. Data: 2005-05-14 00:34:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 May 2005, ... ... wrote:

    >+ opix <s...@b...pl> napisał(a):
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ Aleś mnie ostro potraktował.Przestępca podatkowy,malwersant i mafia

    :)
    Oj, nasze państwo to tak z definicji podatnika klasyfikuje...

    >+ Więc jak znajdę w lesie to też mam wyrzucić?

    A nie nie. Jak *znajdziesz* to masz zapłacić podatek :>
    A jak *wyrzucisz* - to drugi raz :> (uwaga, ironicznie,
    miejscami naciągam fakty !): skoro dokonasz ze znaleziskiem
    (ono już JEST twoje, dlatego pierwszy podatek...) jakiejś
    kolejnej czynności - to znaczy iż jest to "działalność
    która nie jest jednorazowa" więc łapie się pod VAT; od
    nieodpłatnego przekazania należy się VAT jak od wartości
    rynkowej, trzeba wykazać na fakturze ! ;>
    Powyzszy wywód raczej da się podważyć - ale NIEMAL tak wygląda
    punkt widzenia podatków u nas...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)