  • 1. Data: 2007-03-07 05:47:24
    Temat: Praca najemna w UK a dzialalnosc gospo. w kraju
    Od: "Monia" <moniagsm@(USUN)orange.pl>

    Witam !

    Mam pytanie, prosze o ewentualne odpowiedzi:

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza na terenie Polski, opłacam skladki na
    ubezpieczenia spoleczne i zdrowotne. Zatrudniam 2 pracowników i rowniez
    oplacam za nich skladki.

    Dostalam propozycje pracy w Anglii - zarejestrowalam juz sie tam i dostalam
    numer NIN, pracodawca bedzie oplacal za mnie skladki na ubezpieczenia w
    Anglii jesli podpisze z nim umowe o prace - kontrakt.

    Moje pytanie: Czy moge wyrejestrowac sie z ubezpieczen spolecznych oraz
    zdrowotnych w Polskim ZUS-ie ? I dalej prowadzic dzialanosc w Polsce po
    przez pelnomocnika ?

    Nie chce likwidowac dzialalnosci ani jej zawieszac !

    Dalej odprowadzalabym skladki tylko za pracowników.

    Co pownnam zrobic, czy musze w Polsce przedstawic np. kopie umowy o prace z
    pracodawcą z UK i ze tam oplacane sa za mnie skladki ?

    Czy moze jest jakies europejski druk potwierdzajacy oplacanie skladek w
    kraju UE ?
    Prosze rowniez o podanie ew. rozporzadzen.

    Pozdr
    Monia