  • 1. Data: 2009-09-11 12:47:51
    Temat: Amortyzacja jednorazowa samochodu
    Od: "haccp-polska.pl" <i...@h...pl>

    Witam,
    zwracam się z kolejną sprawą, a dotyczy ona możliwości amortyzacji
    jednorazowej samochodu [homologacja ciężarowa]
    Moja księgo twierdzi że nie można tego zrobić - tzn zamortyzować
    "ciężarówkę" w jednym okresie rozliczeniowym przy czym powołuje mi art.
    22k ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
    Jednak tam zapisane jest, że za wyłączeniem "osobowych".

    Powiedziała mi że może to zrobić na moją odpowiedzialność...

    Jakie są o Wasze doświadczenia w tej materii?

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Michał Cierpiałowski

  • 2. Data: 2009-09-11 14:42:24
    Temat: Re: Amortyzacja jednorazowa samochodu
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    haccp-polska.pl wrote:
> [...]
    > art. 22k ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
    > Jednak tam zapisane jest, że za wyłączeniem "osobowych".

    Jakie to ma znaczenie skoro nie jest osobowy?
    Trochę dziwny podała paragaraf, bo akurat ten artykuł
    dotyczy własnie odpisów podwyższonych i jednorazowych.
    Może wie coś czego nie napisałeś?
    Może np nie jesteś podatnikiem rozpoczynajacym działalność
    albo małym? A może przekroczyłeś już limity odpisów
    jednorazowych?

  • 3. Data: 2009-09-11 14:54:28
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik cef napisał:

> [...]
    > Może np nie jesteś podatnikiem rozpoczynajacym działalność
    > albo małym? A może przekroczyłeś już limity odpisów

    albo jest to mimo wszystko samochód osobowy zg.z defincją z art.5a pkt 19 ;>

  • 4. Data: 2009-09-12 13:49:16
    Od: "haccp-polska.pl" <i...@h...pl>

    Witam,
    na zakupione auto posiadam homologację ciężarową (nowe auto zakupione w
    sierpniu). W dowodzie rejestracyjnym mam wpisane "Samochód ciężarowy" a
    jest to hyundai i30 "z kratką"

    Z tego co kojarzę to art. 5a pkt. 19 lit b) i d) - to chodzi o "kratkę";

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Michał Cierpiałowski

    www.haccp-polska.pl
    ==============
    Wiadomość ta oraz wszelkie załączone do niej pliki są poufne i mogą być
    prawnie chronione. Jeżeli nie jest Pan/Pani zamierzonym adresatem
    niniejszej wiadomości, nie może Pan/Pani jej ujawniać, kopiować,
    dystrybuować ani tez w żaden inny sposób udostępniać lub wykorzystywać.
    O błędnym zaadresowaniu wiadomości prosimy niezwłocznie poinformować
    nadawcę i usunąć wiadomość.
    ==============
    This email and any attached files are confidential and may be legally
    privileged. If you are not the intended recipient, any disclosure,
    reproduction, copying, distribution, or other dissemination or use of
    this communication is strictly prohibited. If you have received this
    transmission in error please notify the sender immediatand and then delete.

  • 5. Data: 2009-09-12 13:55:52
    Od: "haccp-polska.pl" <i...@h...pl>

    Może przywołam aktualny zapis art. 5a pkt. 19

    19) samochodzie osobowym - oznacza to pojazd samochodowy o dopuszczalnej
    masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony, konstrukcyjnie
    przeznaczony do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą, z
    wyjątkiem:
    a) pojazdu samochodowego mającego jeden rząd siedzeń, który oddzielony
    jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą
    przegrodą, klasyfikowanego na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym
    do podrodzaju: wielozadaniowy, van,
    b) pojazdu samochodowego mającego więcej niż jeden rząd siedzeń, które
    oddzielone są od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub
    trwałą przegrodą i u którego długość części przeznaczonej do przewozu
    ładunków, mierzona po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi
    pozwalającego postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy
    podłogą a sufitem do tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50% długości
    pojazdu; dla obliczenia proporcji, o której mowa w zdaniu poprzednim,
    długość pojazdu stanowi odległość pomiędzy dolną krawędzią przedniej
    szyby pojazdu a tylną krawędzią podłogi części pojazdu
    przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona w linii poziomej wzdłuż
    pojazdu pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a punktem
    wyprowadzonym w pionie od tylnej krawędzi podłogi części pojazdu
    przeznaczonej do przewozu ładunków,
    c) pojazdu samochodowego, który ma otwartą część przeznaczoną do
    przewozu ładunków,
    d) pojazdu samochodowego, który posiada kabinę kierowcy i nadwozie
    przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy
    pojazdu,
    e) pojazdu samochodowego będącego pojazdem specjalnym w rozumieniu
    przepisów prawa o ruchu drogowym o przeznaczeniach wymienionych w
    załączniku nr 9 do ustawy o podatku od towarów i usług,

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Michał Cierpiałowski

    tel 071 733-67-67
    fax 071 733-67-08
    tel. kom. 665-606-846
    tel. kom. 605-660-993

    _______________________________
    Quality Assurance Poland
    ul. Robotnicza 1b
    53-607 Wrocław
    NIP 832-178-51-73
    mBank 61-11402004-0000300237667210
    www.haccp-polska.pl
    ==============

  • 6. Data: 2009-09-12 15:28:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    haccp-polska.pl wrote:
> [...]
    > ciężarowy" a jest to hyundai i30 "z kratką"
    >
    > Z tego co kojarzę to art. 5a pkt. 19 lit b) i d) - to chodzi o

    "Kratka" z dwoma rzędami siedzeń nie spelnia tych warunków.
    Musisz się pogodzić z tym, że inne wymagania musi
    spełniać pojazd wg ustawy o VAT, żeby odliczać ten podatek,
    a inne, żeby mieć ulgi w dochodowym.

  • 7. Data: 2009-09-12 15:36:00
    Od: "haccp-polska.pl" <i...@h...pl>

    to w takim razie nie mam ciężarowego?

  • 8. Data: 2009-09-12 15:41:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    haccp-polska.pl wrote:

    > to w takim razie nie mam ciężarowego?

    W rozumieniu ustawy o podatku dochodowym,
    w rozumieniu przepisow o VAT, czy prawa o ruchu drogowym,
    czy wrażenia wizualnego? :-)

  • 9. Data: 2009-09-12 15:42:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    haccp-polska.pl wrote:

    > to w takim razie nie mam ciężarowego?

    Masz ciężarowy, ale nie możesz go amortyzować
    jednorazowo?

  • 10. Data: 2009-09-13 15:20:38
    Od: "haccp-polska.pl" <i...@h...pl>

    czyli 30 miesięcy amortyzacji?