  • 1. Data: 2002-11-01 08:23:34
    Temat: Czy mozna wykorzystywac samochod obcej osoby dla firmy ?
    Od: "Dariusz Smus" <s...@i...pl>

    Czy mozna zaliczyc w ciezar kosztow dzialalnosci gospodarczej, wydatki
    faktycznie poniesione z tutulu uzywania nie wprowadzonego do ewidencji
    srodkow trwalych samochodu osobowego, w tym nie stanowiacego wlasnosci osoby
    prowadzacej dzialalnosc gospodarcza ani nie bedacego wlasnoscia zadnego z
    pracownikow i rozliczac na podstawie ewidencji kosztow eksploatacji
    samochodu ?

    Jezeli nie to jak to zrobic ?
    Jezeli zas tak to na jakiej podstawie ?

    --
    pozdrawiam

    Dariusz Smus
    s...@i...pl

  • 2. Data: 2002-11-04 15:45:01
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Dariusz Smus" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > s...@i...pl
    >
    > Wg mojej wiedzy firma powinna dysponować samochodem na podstawie jakiegoś
    dokumentu: umowa dzierzawy, użyczenia. To powinno rodzić jakiś przychód po
    stronie właściciela i koszty po stronie firmy, w przypadku bezpłatnego
    użyczenia po stronie firmy powstaje przychód w wysokości rynkowych cen najmu
    (osobnym tematem jest sytuacja osoby użyczającej). Wydatki eksploatacyjne
    trzeba rozliczać na podstawie ewidencji przebiegu pojazdu. Iwona