  • 1. Data: 2007-09-05 11:10:06
    Temat: Czy można zapłacić zdrowotne z DG za 09 już teraz i odliczyć od podatku za 09?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Jak w pytaniu - nie znalazłem przeszkód żeby wczesniej zapłacić i odliczyć,
    ale może coś mi umkneło?

  • 2. Data: 2007-09-05 11:46:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Sep 2007, t...@o...pl wrote:

    > Jak w pytaniu - nie znalazłem przeszkód żeby wczesniej zapłacić i odliczyć,
    > ale może coś mi umkneło?

    IMVHO:
    - przy społecznych jest jak piszesz, zastrzeżeniem prawidłowości źródła
    (znaczy może być problem przy 2 źródłach i liniowym)
    - przy zdrowotnym skomplikowali sprawę :( wpisując "zgodnie z przepisami".
    Nadpłacone zdrowotne nie jest wpłacone "zgodnie z przepisami", jest
    jeszcze nienależne (jest przedpłatą, a nie zapłaconym zdrowotnym).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-09-05 11:54:55
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > Nadpłacone zdrowotne nie jest wpłacone "zgodnie z przepisami", jest
    > jeszcze nienależne (jest przedpłatą, a nie zapłaconym zdrowotnym).

    A w przepisach jest termin "do dnia" czy "dnia" jako data płatności
    zdrowotnego?

    Czy w związku z tym płatność 1 kolejnego miesiąca nie jest też
    przedpłatą? A jeśli nie jest, to dlaczego 31 dzień miesiąca jest?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-09-05 11:57:07
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-09-2007 o 13:46:16 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > IMVHO:
    > - przy społecznych jest jak piszesz, zastrzeżeniem prawidłowości źródła
    > (znaczy może być problem przy 2 źródłach i liniowym)

    zdaje się że przy społecznych zdaje się też ta magiczna fraza "zgodnie z
    przepisami" pojawia gdzies w updof, coś mi tak chodzi po głowie

> [...]
    > Nadpłacone zdrowotne nie jest wpłacone "zgodnie z przepisami", jest
    > jeszcze nienależne (jest przedpłatą, a nie zapłaconym zdrowotnym).

    Ok, ale zapłacić wcześniej mogę, tylko że odliczę dopiero za przyszły
    miesiąc?

    Chodzi o zamykanie s.c. - po zamknięciu nie będzie konta ani płatnika,
    więc chcę to załatwić wcześniej.

  • 5. Data: 2007-09-05 12:22:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Sep 2007, t...@o...pl wrote:

    > zdaje się że przy społecznych zdaje się też ta magiczna fraza "zgodnie z
    > przepisami" pojawia gdzies w updof, coś mi tak chodzi po głowie

    Jak ostatnio czytałem to nie było :)

    > Ok, ale zapłacić wcześniej mogę, tylko że odliczę dopiero za przyszły
    > miesiąc?

    *sądzę* że tak.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-09-05 12:48:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Sep 2007, Liwiusz wrote:

    > A w przepisach jest termin "do dnia" czy "dnia" jako data płatności
    > zdrowotnego?

    Gofin, cytaty:

    Art. 87. 1. Osoby i jednostki organizacyjne, o których mowa w art. 84-86,
    sš obowišzane, bez uprzedniego wezwania, opłacić i rozliczyć składki na
    ubezpieczenie zdrowotne za każdy miesišc kalendarzowy w trybie i na
    zasadach oraz w terminie przewidzianych dla składek na ubezpieczenie
    społeczne, a jeżeli do tych osób i jednostek nie stosuje się przepisów
    o ubezpieczeniu społecznym - w terminie do 15. dnia następnego miesišca.

    ...ale ustawę o SUS:
    http://gofin.pl/5,39,30881,9.html
    ...przejrzałem i nie widzę :(

    > Czy w związku z tym płatność 1 kolejnego miesiąca nie jest też przedpłatą?
    > A jeśli nie jest, to dlaczego 31 dzień miesiąca jest?

    IMVHO 31. już nie powinien być przedpłatą, bo kwota należna jest znana
    i nic jej nie jest w stanie zmienić :)
    Ale... właśnie.
    Napisałem "skomplikowali" i podtrzymuję :), mogło być tak prosto jak przy
    społecznych: "zapłacone na ubezpieczenie w roku podatkowym" (i już).
    A tak trzeba sobie łamać głowę, czy przedpłata jest równoznaczna
    z "zapłaceniem zgodnie z przepisami" czy nie :(

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-09-05 13:36:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0709051423070.4080@athlon64>:

> [...]

    [...]

    > IMVHO 31. już nie powinien być przedpłatą, bo kwota należna jest znana
    > i nic jej nie jest w stanie zmienić :)

    Kwota to jest znana po ogłoszeniu przez ZUS raz na kwartał (na wrzesień,
    październik i listopad ogłoszona właśnie dzisiaj:
    http://www.zus.pl/default.asp?id=1&p=1&idk=542)

    :-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2007-09-05 13:53:33
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-09-2007 o 15:36:13 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Kwota to jest znana po ogłoszeniu przez ZUS raz na kwartał (na wrzesień,
    > październik i listopad ogłoszona właśnie dzisiaj:

    A do tego zdrowotne jest miesięczne i niepodzielne, więc już 1. wiadomo
    czy trzeba za dany miesiąc płacić.

  • 9. Data: 2007-09-05 17:45:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Sep 2007, t...@o...pl wrote:

    > A do tego zdrowotne jest miesięczne i niepodzielne, więc już 1. wiadomo czy
    > trzeba za dany miesiąc płacić.

    Przyznaję że o tym haczyku zapomniałem!

    pzdr, Gotfryd