  • 1. Data: 2007-09-05 11:28:37
    Temat: Jaka stawka ryczaltu do sprzedazy oprogramowania
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Witam!
    Jaka stawkę ryczaltu sie stosuje do sprzedazy oprogramownia.
    Oprogramowanie typu shareware, po wplynieciu pieniedzy uzytkownik
    otrzymuje e-mailem plik (klucz) po dolaczeniu ktorego program zaczyna
    funkcjonowac w pelni.

    Pozdrawiam.
    P.

    --
    Czy rzekomo nieskazitelny minister sprawiedliwości prokurator generalny
    Zbigniew Ziobro brutalnie zamordował młodą kobietę? Czy naprawdę dokonał

  • 2. Data: 2007-09-05 11:31:18
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    17 PYRCENTÓW? Też kiedyś chciałem soft na ryczałcie robić
    ale tylko te 17% mi wychodziło.
    Z tym że ja patrzyłem pod katem softu na zamówienie.

  • 3. Data: 2007-09-05 11:47:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Sep 2007, t...@o...pl wrote:

    > 17 PYRCENTÓW?

    Tak by wychodziło :)
    To (ryczałt) się IMHO nie może opłacać.
    Inna sprawa, że ryczałt w ogóle nie powinien się opłacać "wprost".

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-09-05 13:23:42
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Tak by wychodziło :)
    > To (ryczałt) się IMHO nie może opłacać.

    normalnie placil by 19 czy tak? (na ogolnych zasadach). Zakldajac ze
    sprzedaz nie bedzie zenujaca to sie moze oplacac.

  • 5. Data: 2007-09-05 13:54:11
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-09-2007 o 15:23:42 Sowiecki Agent

    A kosztów na te 2% nie masz?

  • 6. Data: 2007-09-05 14:43:05
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> napisał(a):

    > A kosztów na te 2% nie masz?

    a jakie koszty przy sprzedazy zrobionego programu gdzie jest
    rozprowadzany przez internet, klucz wysylany przez mail, faktura tez
    przez mail.

  • 7. Data: 2007-09-05 14:44:51
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    .pl> napisał(a):

    > a jakie koszty przy sprzedazy zrobionego programu gdzie jest
    > rozprowadzany przez internet, klucz wysylany przez mail, faktura tez
    > przez mail.

    Całe mnóstwo - od kosztów internetu, poprzez koszty składek
    ubezpieczenia społecznego, odliczenie zdrowotnego, a na zakupie
    komputera kończąc.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2007-09-05 15:05:11
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    .pl> napisał(a):

    > Całe mnóstwo - od kosztów internetu, poprzez koszty składek
    > ubezpieczenia społecznego, odliczenie zdrowotnego, a na zakupie
    > komputera kończąc.

    + serwer/domena albo koszt hostingu na jakimś fileshacku + prowizje za
    płatności

  • 9. Data: 2007-09-05 17:44:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Sep 2007, Sowiecki Agent wrote:

    > normalnie placil by 19 czy tak? (na ogolnych zasadach).

    Tak.

    > Zakldajac ze sprzedaz nie bedzie zenujaca to sie moze oplacac.

    Zakładając że mowa o DG, taka w której to i do klienta pojechać
    trzeba, zadzwonić, internet trzymać, jakiegoś kompa kupić, jakieś
    programy... (ta ostatnia pozycja może być również całkiem nieskromna)
    to całkiem mało żenująca musiałaby być :) żeby owe koszty wyniosły
    mniej niż te 2% różnicy (znaczy przychód musi być 50 razy większy
    niż koszty).
    Same telefony i internet, liczmy 200 zł miesięcznie, po "x50" to
    już więcej niż wszystkie ZUSy razem wzięte ;) i całkiem niemały
    przychód, prawda?

    Niemniej, trzeba przyznać, papierkologia *jest* prostsza.

    Ale z drugiej strony:
    - przy nieżenujących przychodach :) ma VAT na karku, czyli
    ewidencję zakupów *i tak* prowadzi
    - teraz można rozliczać się kwartalnie, co nie jest aż takie
    uciążliwe, jak papierków nie będzie za dużo.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-09-05 17:47:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Sep 2007, Liwiusz wrote:

    > Sowiecki Agent pisze:
    [...komuś...]

    > Całe mnóstwo - od kosztów internetu,

    ...tu się w 100% zgadzam (patrz sąsiedni post, zdążyłem wcześniej
    wysłać)...

    > poprzez koszty składek ubezpieczenia społecznego, odliczenie zdrowotnego,

    ...ale dla formalności ;) się przyczepię: składki się odlicza również przy
    ryczałtach!

    > a na zakupie komputera kończąc.

    Oczywiście. I legalne oprogramowanie może kosztować "kilka komputerów".

    pzdr, Gotfryd