  • 1. Data: 2002-03-08 06:27:24
    Temat: Czy umowe najmu musze zarejstrować ?
    Od: "zoltar" <m...@o...pl>

    Witam.
    I gdzie? W miejscu prowadzenia działalności czy wynajmu lokalu ? (inne
    województwa)

  • 2. Data: 2002-03-08 08:28:52
    Temat: Re: Czy umowe najmu musze zarejstrować ?
    Od: "gorox" <g...@g...pl>

    hmmmmmm z tego co wiem to nie ( musisz za to na pewno miec ja w swoich
    papierach - w razie kontroli o to pytaja w 1 kolejnosci i chcą do wgladu
    (lepiej przemyslec co tam jest napisane )

    gorox

  • 3. Data: 2002-03-08 14:38:59
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Mar 2002, zoltar wrote:

    >+ Witam.
    >+ I gdzie? W miejscu prowadzenia działalności czy wynajmu lokalu ?

    Tak w kwestii formalnej: jeśli w danym miejscu wynajmujesz
    lokal aby tam *prowadzić działalność* to ją tam prowadzisz :)
    Oczywiście miejsce np. przechowywania ksiąg i miejsce głównej
    siedziby firmy mogą być *inne* (*każde inne*, mam na myśli - bo
    siedzibę możesz mieć w domu na dole meblościanki, księgi w biurze
    rachunkowym a prowadzić DG w garażu u szwagra).
    Nie dam głowy czy wszystkie "miejsca prowadzenia" nie powinny
    być zarejestrowane (chwilowo mi to do szczęścia nie było
    potrzebne), czepiam się tylko dla porządku (bo a nuż gdzieś
    "nie tak" napiszesz w oficjalnym piśmie) więc poproszę bez
    urazy :) !

    I jeszcze dla porządku: "bycie zarejestrowanym" nie musi
    oznaczać "bycie zarejestrowanym w US" - jeszcze jest
    np. UM/UG, np:

    >+ (inne województwa)

    ...nie wiem czy dana gmina nie ma prawa wiedzieć kto u niej
    prowadzi działalność !

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (chwilowo w niedoczasie, więc nie sprawdzam "z ciekawości"
    do widać w ustawach)

  • 4. Data: 2002-03-08 17:03:00
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze m...@o...pl:

    > Witam.
    > I gdzie? W miejscu prowadzenia działalności czy wynajmu lokalu ? (inne
    > województwa)

    Musisz to zgłosić do US, ale do którego, to zależy od kilku czynników.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Wiarą można manipulować. Tylko
    wiedza jest niebezpieczna." Frank Herbert

  • 5. Data: 2002-03-11 09:39:36
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Budzik <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:0...@b...poznan.pl...
    > Tako rzecze m...@o...pl:

    > Musisz to zgłosić do US, ale do którego, to zależy od kilku czynników.

    A moglbys rozwinac swoja wypowiedz?

    Karol

  • 6. Data: 2002-03-11 19:29:18
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a a...@b...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A moglbys rozwinac swoja wypowiedz?

    OK, w skrócie: pomieszczenia mieszkalne czy gospodarcze, jedno miejsce
    wynajmu czy kilka, jeżeli kilka to czy na terenie różnych US, VAT czy wybór
    zwolnienia, ewentualnie czy prowadzisz inną DG. To tak po krótce.
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?
    Udawaj drukarke.

  • 7. Data: 2002-03-12 09:02:55
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Budzik <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:1...@b...poznan.pl...
> [...]
    wybór
    > zwolnienia, ewentualnie czy prowadzisz inną DG. To tak po krótce.

    O czym ty piszesz?
    Moglbys w skrocie podac co rozumiesz pod pojeciem rejestrowania umowy najmu
    w US i na podstawie jakiego przepisu. I nie pisz o PDOF lub VAT bo IMHO nie
    wystepuje tu zaden obowiazek rejestrowania umowy.

    Karol

  • 8. Data: 2002-03-12 15:13:53
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

> [...]

    > najmu w US i na podstawie jakiego przepisu. I nie pisz o PDOF lub VAT
    > bo IMHO nie wystepuje tu zaden obowiazek rejestrowania umowy.

    Pod tym pojęciem rozumiem tylko to, iż jeżeli wynajmujesz komuś jakieś
    pomieszczenia i osiągasz z tego tytułu jakieś przychody to musisz to
    zgłosić US. Tyle i nic więcej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516