  • 1. Data: 2005-03-15 21:02:01
    Temat: Czy warto juz na poczatku wejsc w VAT?
    Od: "Olek" <f...@a...com>

    Pytanie laika:

    Czy firma, ktora moze wystawiac FV, jest dla swoich potencjalnych partnerow
    biznesowych lepszym partnerem niz firma, ktora w VAT-cie nie jest?

    Dzialalnosc, ktora planuje otworzyc, sprowadza sie do pisania
    oprogramowania. Komputer juz mam, wiec zakupow praktycznie nie bedzie. Tak
    wiec odliczeniami sie raczej nie przejmuje. Bez VAT-u program bylby tanszy
    dla odbiorcow koncowych. Ale bede tez chcial podpisac umowy z
    dystrybutorami, ktorych pewnie cieszylyby faktury.

    Koniec koncow, zastanawiam sie, czy warto w takiej sytuacji wejsc od
    poczatku w VAT, czy lepiej unikac tego najdluzej jak sie da.

  • 2. Data: 2005-03-15 21:32:44
    Temat: Re: Czy warto juz na poczatku wejsc w VAT?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Olek" <f...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Koniec koncow, zastanawiam sie, czy warto w takiej sytuacji wejsc od
    > poczatku w VAT, czy lepiej unikac tego najdluzej jak sie da.

    Chyba tak, bo Twoimi klientami bedą firmy, które "nie czują" vatu. Unikanie
    vat ma sens tylko jeżeli sprzedajesz głównie dla osób fizycznych.
    Sprzedając firmom sprzedajesz im w cenie netto, a zakupy też robisz w cenie
    netto, wiec jest taniej. I bardziej profesjonalnie wygląda. ;-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/
    zatrudnię hakera do grządek

  • 3. Data: 2005-03-15 22:13:11
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    Na siłę nie, ale też nie pchać się bez potrzeby.
    Wpadka rachunkowa na VAT jest droższa.

    > Chyba tak, bo Twoimi klientami bedą firmy, które "nie czują" vatu.

    Eee tam, nie widzę powodu dla których kwota netto+0 ma być gorsza od kwoty
    netto+22%.
    Ja tam wolę kasy nie mrozić, a VAT na górce mam tyle, że czuję go przy
    każdej fakturze.

    >Unikanie
    > vat ma sens tylko jeżeli sprzedajesz głównie dla osób fizycznych.

    A vatowanie kiedy nic nie odliczasz nie ma sensu żadnego.

  • 4. Data: 2005-03-16 08:15:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Mar 2005, Olek wrote:

> [...]
    >+ biznesowych lepszym partnerem niz firma, ktora w VAT-cie nie jest?

    Poczytaj archiwum.
    Zdarzają się firmy z klapkami na oczach dla których partner
    nie wystawiajacy f-r VAT jest "gorszy" - są chorzy z powodu
    faktu iż nie mogą odliczyć tego VATu :> choć ZYSKUJĄ brak
    konieczności jego ZAPŁACENIA (tobie) i udzielenia pożyczki
    Skarbowi w ten sposób.
    Zresztą tak samo jak niektórzy wolą sp.zo.o. zamiast DG OF
    Krótko moówiąc: nie tylko czynniki *oniektywne*, ale również
    brak wiedzy, wyobraźni i trzymanie się utartych schematów
    może być przeszkodą :[
    My nie wiemy co masz za partnerow :|

    >+ wiec odliczeniami sie raczej nie przejmuje. Bez VAT-u program bylby tanszy
    >+ dla odbiorcow koncowych.

    Jeśli są VATowcami - to o VAT.
    A jeśli mają 100% sprzedaży VAT to jest to dla nich ŻADNA różnica.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-03-16 12:43:11
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Tue, 15 Mar 2005 23:13:11 +0100 "Cavallino"
    <k...@...pl> pisze:

    > A vatowanie kiedy nic nie odliczasz nie ma sensu żadnego.

    Powiem więcej, jest szkodliwe bo dodajesz sobie sporo obowiązków formalnych i
    papierowych. Po co?

    Pozdrawiam,
    Piotr A. Dybczyński
    (KPiR bez VAT, usługi informatyczne dla firm)

  • 6. Data: 2005-03-16 14:12:59
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Powiem więcej, jest szkodliwe bo dodajesz sobie sporo obowiązków
    > formalnych i papierowych. Po co?

    no to ja jeszcze uzupełnię minusy - bez wyraźnej potrzeby nie warto
    pakować się w coś, z czego później nie można się wyplątać.

    Pix

  • 7. Data: 2005-03-16 18:08:40
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl> napisał w
    wiadomości news:20050316134311.3684fa96@pad2.astro.amu.edu.pl
    > W liście nadanym Tue, 15 Mar 2005 23:13:11 +0100 "Cavallino"

    > Powiem więcej, jest szkodliwe bo dodajesz sobie sporo obowiązków
    > formalnych i papierowych. Po co?

    nie wierzę w brak odliczeń, zawsze się pojawiają nowe możliwości

  • 8. Data: 2005-03-17 22:41:34
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Jeśli są VATowcami - to o VAT.
    > A jeśli mają 100% sprzedaży VAT to jest to dla nich ŻADNA różnica.

    Niekoniecznie.
    Mam 100% sprzedaży w VAT ale nie lubię faktur z VAT.
    Po co mam nadwyżkę powiększać?