  • 1. Data: 2005-01-29 13:32:07
    Temat: DG i nazywanie firmy
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    Witam.
    Czy jak mam firme o nazwie np: Zulu i prowadzę DG to mogę zamiennie
    używac Zulu i "Zulu Marcin Jurczuk" ?
    W Rejestracji w ewidencji mam samo Zulu zaś w wpisie regon
    "Zulu Marcin Jurczuk". Czy skarbówka może się przyczepić np
    nazwy sprzedającego na fakturze jak raz będzie tak a raz tak ?

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 2. Data: 2005-01-29 15:14:28
    Temat: Re: DG i nazywanie firmy
    Od: Mario <n...@o...pl>

    Marcin Jurczuk wrote:
> [...]
    > "Zulu Marcin Jurczuk". Czy skarbówka może się przyczepić np
    > nazwy sprzedającego na fakturze jak raz będzie tak a raz tak ?

    Przejdź do powyższego posta co ma być na fakturze.
    przede wszystkim
    1. !!! NIP !!!
    2. imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy
    oraz ich adresy;

    Osobiście polecam przy jednym zakładzie (działalności) powielać dane z
    pieczątki

  • 3. Data: 2005-01-30 08:59:19
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Mario napisał:

    > Osobiście polecam przy jednym zakładzie (działalności) powielać dane z
    > pieczątki

    A co to jest pieczątka? Poważnie pytam. Bo mam DG, a pieczątki nie i
    pies z kulawą nogą jej ode mnie do tej pory nie wymagał.
    Poza tym z dyskusji na tej liście wynika, że o pieczątkach mówi jedynie
    ustawa o statystyce publicznej i wynika z niej tyle, że na pieczątce ma
    być REGON.
    Powiadasz, że w charakterze danych sprzedawcy należy podać na FV REGON?

    pzdr

    Tomek

    Najlepsze auto, najlepsze moto... >>> http://link.interia.pl/f1841

  • 4. Data: 2005-01-30 20:06:46
    Od: Mario <n...@o...pl>

    > A co to jest pieczątka? Poważnie pytam. Bo mam DG, a pieczątki nie

    Idea pieczątki sprowadza się do nieprzepisywania wciąż tych samych
    znaków literowych oraz cyfr

    Masz rację. Prawo polskie nie wymaga od przedsiębiorcy pieczątki.
    Za to większość banków tak, w przypadku prowadzenia rachunku bieżącego
    dla podmiotu.

    Na fakturach gdy nie ma komputera zamiast żmudnie wypisywać nazwę firmy,
    NIP, adres wystarczy przybić pieczątkę tym bardziej, że kosztuje to 15
    PLN. Ot co.

    A pomyśleć, że jeszcze 15 lat temu wyrób pieczątek był koncesjonowany.