  • 1. Data: 2007-03-23 21:21:32
    Temat: Darowizna pieniezna na wspolne konto
    Od: "JaMyszka" <f...@g...com>

    Witam:)
    Moje dziecię przekazało mi dość poważną kwotę, bym spłaciła w SM
    odsetki od dawnego kredytu mieszkaniowego, wtedy skorzystam z ulgi w
    wys. 70 % (sorry za ten skrót).
    On od ponad dwóch lat jest w UK, a w r. 2006 założył sobie własną
    firmę podlegającą prawu angielskiemu.
    Kwotę przekazał na nasze wspólne konto i jest jeszcze do teraz
    zameldowany w naszym mieszkaniu, ale członkiem spółdzielni jestem
    tylko ja i mieszkanie jest na mnie.
    Jeżeli pobiegnę do US z tą wpłatą, to on otrzyma pytanie skąd miał tę
    kwotę i czekają go jakieś rozliczenia z US?
    Bo oczywiście US nic nie wie o jego wyjeździe.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 2. Data: 2007-03-23 22:38:30
    Temat: Re: Darowizna pieniezna na wspolne konto
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "JaMyszka" <f...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    >Jeżeli pobiegnę do US z tą wpłatą, to on otrzyma pytanie skąd miał tę
    >kwotę i czekają go jakieś rozliczenia z US?
    >Bo oczywiście US nic nie wie o jego wyjeździe.

    Zgłoś to jako darowiznę od syna, masz na to 30 dni od dnia otrzymania
    darowizny. Druk ZD-1 czy jakoś tak.
    Inaczej zapłacisz podatek od darowizn na starych zasadach.
    Oczywiście posługuj się angielskim adresem syna, nie polskim.
    Na pytanie skąd on miał pieniądze, odpowiedz, że mieszka i pracuje w Anglii.
    Pod warunkiem, że jego wyjazd ma charakter trwały nic mu z tego tytułu nie
    grozi i nie rodzi żadnego obowiązku rozliczania się z polskim US.
    Fakt niewymeldowania się nie ma związku z koniecznością lub nie rozliczania
    się z US.

  • 3. Data: 2007-03-24 10:54:53
    Od: "JaMyszka" <f...@g...com>

    On 23 Mar, 23:38, "witek"wrote:
    > Zgłoś to jako darowiznę od syna, masz na to 30 dni od dnia otrzymania
    > darowizny. Druk ZD-1 czy jakoś tak.

    Tak zamierzam zrobić:)

    > Inaczej zapłacisz podatek od darowizn na starych zasadach.
    > Oczywiście posługuj się angielskim adresem syna, nie polskim.

    Kiedy nie znam adresu. Już się tyle razy przeprowadzał, że tego nie
    kontroluję. Zresztą, nie odczuwam nawet takiej potrzeby - komunikujemy
    się przez internet, a widzimy się, jak do Kraju on przyjeżdża.
    Czy konieczne jest podanie dokładnego adresu darczyńcy?

    > Na pytanie skąd on miał pieniądze, odpowiedz, że mieszka i pracuje w Anglii.
    > Pod warunkiem, że jego wyjazd ma charakter trwały nic mu z tego tytułu nie
    > grozi i nie rodzi żadnego obowiązku rozliczania się z polskim US.

    Jest trwały. Rozpoczął procedurę uzyskania obywatelstwa UK.

    > Fakt niewymeldowania się nie ma związku z koniecznością lub nie rozliczania
    > się z US.

    No to świetnie:)
    Thx za odpowiedź:)

  • 4. Data: 2007-03-24 14:53:32
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "JaMyszka" <f...@g...com> wrote in message
    ups.com...

> [...]

    >się przez internet, a widzimy się, jak do Kraju on przyjeżdża.
    >Czy konieczne jest podanie dokładnego adresu darczyńcy?

    A nie wiem.
    Zobacz, co jest na druku.
    Raczej nie jesteś pierwsza, która dostaje darowiznę z zagranicy, wieć US
    będzie wiedział co z tobą zrobić.
    Wpisz jakikolwiek adres jaki znasz. I tak to nikomu do niczego nie będzie
    potrzebne.

    >Jest trwały. Rozpoczął procedurę uzyskania obywatelstwa UK.

    To w Polsce traktowany jest jako nierezydent i rozlicza się tak jakby był
    obywatelem Anglii, czyli tylko z tego co zarobił w Polsce.
    O jego zarobki w Anglii US się pytał nie będzie.