  • 1. Data: 2002-06-03 19:16:31
    Temat: Duży problem -
    Od: <d...@p...onet.pl>

    Witam!

    Moja firma wystawiła fakturę za konsultacje przeprowadzone w tej firmie. Firma
    ta zapłaciła w terminie ale zamiast na konto firmy wystawiającej fakturę to
    wpłaciła na moje konto osobiste. Jak można odkręcić tą wpłatę?

    Pozdrawiam
    Kubusiam

  • 2. Data: 2002-06-03 23:01:18
    Temat: Re: Duży problem -
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ta zapłaciła w terminie ale zamiast na konto firmy wystawiającej fakturę
    > wpłaciła na moje konto osobiste. Jak można odkręcić tą wpłatę?

    To chyba jest bardzo mały problem - większym byłby brak zapłat od klientów.
    Możesz wysłać pieniądze na konto firmowe albo podjąć z konta i wpłacić
    gotówką do kasy - tak, jakby wpłacił klient.

    Pzdr
    Krzysztof

    PS. Jeśli konsultacje byłe księgowe, to dałaś plamę...

  • 3. Data: 2002-06-04 00:26:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jun 2002, Krzysztof-Piasecki wrote:

    >+ Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    >+ To chyba jest bardzo mały problem - większym byłby brak zapłat od klientów.
    >+ Możesz wysłać pieniądze na konto firmowe

    Hm... pamiętam że sprawa była kiedyś wałkowana.
    Narażasz się na zarzut "wykorzystywania konta osobistego
    do celów DG". Może pociagnąć dwie sankcje:
    - że bank się przyczepi (bo jest zakaz z przyczyn róznych); IMO
    mało prawdopodobne
    - że US się przy jakieś kontroli przyczepi; a wtedy chyba zaproponuje
    wliczenie dochodów z konta do dochodów z DG i zapyta czemu
    nie dostał informacji o tym koncie...

    >+ albo podjąć z konta i wpłacić
    >+ gotówką do kasy - tak, jakby wpłacił klient.

    IMO - jeśli już (i kwota mała !!) - to lepiej.
    Ponad 10000 zł - to ja bym np. *jednak* odkręcał...
    [...]
    >+ PS. Jeśli konsultacje byłe księgowe, to dałaś plamę...

    IM*H*O niekoniecznie - nie było mowy o kwocie...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-06-04 06:21:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    zaproponuje
    > wliczenie dochodów z konta do dochodów z DG i zapyta czemu

    Tia. A w trzy dni po przelewie biczują i krzyżują.

    Wystarczy przecież zwykły przelew z tego konta osobistego
    z tytułem "zwrot pomyłkowo przelanej kwoty...itd"
    Nie róbcie z tego horroru.

    CEZ

  • 5. Data: 2002-06-04 06:56:32
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik cef napisał:

    > Tia. A w trzy dni po przelewie biczują i krzyżują.
    >
    > Wystarczy przecież zwykły przelew z tego konta osobistego
    > z tytułem "zwrot pomyłkowo przelanej kwoty...itd"
    > Nie róbcie z tego horroru.

    A jeżeli kwota była mniejsza , niż 3000euro to mozna było płacic
    gotówka (innymi słwo - nie istniała obowiązek zapłaty za pośrednictwem
    konta firmowego), więc nie ma o co kruszyc kopii. Jeżeli więcej, to
    może byc kłopot, a może nie.
    Czy ktos w ogóle zna (widział, słyszał, przeczytał) przypadek, że ktos
    miał jakies problemy ze sporadycznym używaniem konta osobistego do DG??

    Też mi sie zdaża czasem dostawac firmowe przelewy na osobiste konto.
    (małe kwoty). I bardzo bym chciała, żeby US uznał mój rachunek
    osobisty za firmowy i całe te odsetki od debetu za KUP :-))))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-06-04 09:45:17
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > PS. Jeśli konsultacje byłe księgowe, to dałaś plamę...

    To nie były konsultacje księgowe:))